Zjazd specjalistów ds. bezpieczeństwa w transporcie kolejowym w Brennej

Zjazd specjalistów ds. bezpieczeństwa w transporcie kolejowym w Brennej

31 stycznia 2017 | Źródło: OTTIMA plus
PODZIEL SIĘ

9 i 10 lutego Brennę odwiedzą eksperci kolejowi. Wszystko to za sprawą Zimowego Zjazdu Specjalistów ds. bezpieczeństwa w transporcie kolejowym. Podczas Zjazdu wręczone zostaną specjalne statuetki Edukator Wiedzy Kolejowej – „Złoty Pociąg”. Pierwszy raz zostaną wręczone również indywidualne statuetki „Złoty Pociąg”. Udział w Zjeździe zapowiedziało blisko 100 specjalistów, swoją obecnością zaszczyci m.in. - Prezes Urzędu Transportu Kolejowego - Ignacy Góra.

Fot. PKP PLK

W trakcie dwóch dni poruszane będą najważniejsze kwestie dotyczące miejsca i roli nowych uwarunkowań prawnych na tle zadań specjalistów ds. bezpieczeństwa w transporcie kolejowym.

 

Poruszane tematy:

1. Zmiany wynikające z włączenia bocznic kolejowych w zakres systemowych rozwiązań dotyczących SMS, nowy podział infrastruktury kolejowej w tym kategoryzacja bocznic kolejowych. Eksploatacyjne uwarunkowania zarządzania bocznicami w kryterium bezpieczeństwa.

2. Zarządzanie zmianą techniczną, eksploatacyjną i organizacyjną w kontekście bezpiecznej integracji i jej implikacji dla utrzymania oczekiwanego poziomu bezpieczeństwa podczas przewozów kolejowych, zarządzania infrastrukturą oraz eksploatacji bocznic kolejowych (procedury certyfikacji budowli, urządzeń i pojazdów kolejowych – wątpliwości, niedomówienia, niejasne interpretacje, rozbieżność stanowisk – próba pogodzenia różnych stanowisk)

3. Praktyczne implikacje wdrożenia zasad kultury bezpieczeństwa – jej operacjonalizacja i włączenie jako kluczowego elementu (procedury) SMS i MMS

4. Doskonalenie zasad utrzymania taboru kolejowego poprzez wdrożenie kompleksowych rozwiązań:

a. Wdrożenie systemu zarządzania utrzymaniem MMS, wdrożenie wymagań systemu jakości procesów spawalniczych w zakresie prac utrzymaniowych wagonów towarowych, wdrożenie wymagań systemu VPI

b. Wdrożenie zasad Lean Management i narzędzi oraz technik wspomagających proces skutecznego i efektywnego zarządzania utrzymaniem taboru kolejowego

c. Nowoczesne metody modelowania procesów utrzymania taboru kolejowego (Business Process Model and Notation)

d. Wdrożenie założeń komponentowego podejścia do utrzymania taboru kolejowego (component based maintenance)

e. Dynamiczne zarządzanie cyklami przeglądowo-naprawczymi w optymalizacji kosztów utrzymania taboru kolejowego

5. Czynnik ludzki a kryteria bezpieczeństwa w transporcie kolejowym, zarządzanie ryzykiem – metody analizy niezawodności człowieka

 

Kto dostanie prestiżową statuetkę „Złoty pociąg” przekonamy się na Zjeździe. Organizatororem konferencji jest OTTIMA plus Sp. z o.o.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Siemens dostarczy Szwajcarom 18 Vectronów Siemens dostarczy Szwajcarom 18 Vectronów
Następny artykuł 3-proc. wzrost przewozów w PKP LHS 3-proc. wzrost przewozów w PKP LHS