Kolejowe centrum Krakowa jeszcze lepiej zintegrowane z autobusami

Kolejowe centrum Krakowa jeszcze lepiej zintegrowane z autobusami

27 lutego 2017 | Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
PODZIEL SIĘ

Sześć nowych stanowisk dla autobusów, dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz połączenie dwóch płyt dworca autobusowego z parkingiem i dworcem PKP – takie są najważniejsze zmiany zakończonej właśnie przebudowy Miejskiego Dworca Autobusowego w Krakowie. Dzięki inwestycji nastąpiła integracja całego Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego tzn. kolei i transportu autobusowego z szybkim tramwajem miejskim.

Fot. malopolska.pl

– Rozwijająca się Małopolska wymaga nowoczesnych i zintegrowanych rozwiązań, taki jest właśnie niejako na nowo otwarty dworzec autobusowy, który do tej pory obsługiwał ponad 10 milionów podróżnych rocznie. Teraz ta liczba ma szanse wzrosnąć nawet o 20%. Nie wspomnę już o komforcie turystów i Małopolan, którzy będą z niego korzystać – mówił podczas uroczystego otwarcia wicemarszałek Wojciech Kozak.

Trwająca od sierpnia 2015 roku przebudowa dworca kosztowała prawie 20 mln zł. W ramach inwestycji górna płyta MDA w Krakowie została powiększona o 1,3 tys. metrów kwadratowych  na których powstało 6 dodatkowych stanowisk postojowych dla autobusów. Co niezwykle ważne z punktu widzenia osób niepełnosprawnych dwie płyty dworca oraz parking znajdujący się na poziomie +2 połączyła winda, która umożliwi im bezproblemowe poruszanie się po obiekcie. Dodatkowo na obydwu poziomach powstała cześć handlowa, która już wkrótce wypełni sie towarami i zostanie oddana do użytku pasażerów.

– Połączyliśmy obie płyty Dworca Autobusowego MDA z dworcem kolejowym, przystankami szybkiego tramwaju, przystankami komunikacji miejskiej, parkingiem na płycie centrum oraz lotniskiem, które – mówiąc w uproszczeniu – zbliżyło się do nas na odległość 15 minut – mówił Marcin Fall, prezes MDA S.A.

Dzięki inwestycji szybciej dotrzemy nie tylko na płytę parkingu, ale także do tunelu "Magda" i Antresoli, które zostały skomunikowane z dworcem. 6 dodatkowych stanowisk postojowych zwiększy przepustowość obiektu o około 20 proc. Zdecydowanie rozładuje to ruch i poprawi komfort podróży, pasażerowie od tej pory będą mieli bowiem więcej czasu na zajęcie miejsca w autobusie.

Krakowski dworzec autobusowy MDA jest jednym z największych w Europie, pomimo ograniczonej ilości stanowisk, do tej pory realizował średnio 1250 odjazdów w ciągu doby, co łącznie daje liczbę 10 mln obsłużonych pasażerów rocznie. Po przebudowie liczba odjazdów ma szanse wzrosnąć do ponad 1400 dziennie.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Związki z Dolnośląskiego PR grożą zatrzymaniem pociągów Związki z Dolnośląskiego PR grożą zatrzymaniem pociągów
Następny artykuł Wrocław: tramwaj na Nowy Dwór dojedzie do stacji PKP Wrocław: tramwaj na Nowy Dwór dojedzie do stacji PKP