W I kw. 2017 r. wzrosła punktualność pociągów pasażerskich

W I kw. 2017 r. wzrosła punktualność pociągów pasażerskich

30 maja 2017 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W I kwartale 2017 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 92,1% (względem 89,42% w IV kwartale 2016 roku). W tym okresie licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 423,8 tys. pociągów (o ok. 4,6 tys. więcej niż w IV kwartale 2016 roku).

Fot.

Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 8 minut 53 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – 56,6% (ponad 43,6 tysiąca) oraz od 5 do 60 minut - 41,4% (ponad 31,9 tysiąca). Odwołano 1 912 pociągów.

Najbardziej opóźnionym przewoźnikiem w I kwartale 201 r. biorąc pod uwagę opóźnienia powyżej 5 minut na przybyciu było PKP Intercity – z punktualnością na poziomie 75,85%,  najbardziej punktualne jeździły pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej – 99,61%.

Poziom punktualności przewoźników pasażerskich na wybranych stacjach

Kutno
Przewozy Regionalne 92,7 %
PKP Intercity 78,0 %
Koleje Mazowieckie 94,5 %
Koleje Wielkopolskie 93,7 %
Łódzka Kolej Aglomeracyjna 92,7 %

 

Kraków Główny
Przewozy Regionalne 86,9 %
PKP Intercity 67,5 %
Koleje Mazowieckie 80,0 %
Koleje Małopolskie 90,5 %
Łódzka Kolej Aglomeracyjna 100 %