W I kwartale 2017 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 92,1% (względem 89,42% w IV kwartale 2016 roku). W tym okresie licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 423,8 tys. pociągów (o ok. 4,6 tys. więcej niż w IV kwartale 2016 roku).
Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 8 minut 53 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – 56,6% (ponad 43,6 tysiąca) oraz od 5 do 60 minut - 41,4% (ponad 31,9 tysiąca). Odwołano 1 912 pociągów.
Najbardziej opóźnionym przewoźnikiem w I kwartale 201 r. biorąc pod uwagę opóźnienia powyżej 5 minut na przybyciu było PKP Intercity – z punktualnością na poziomie 75,85%, najbardziej punktualne jeździły pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej – 99,61%.
Poziom punktualności przewoźników pasażerskich na wybranych stacjach
Kutno | |
Przewozy Regionalne | 92,7 % |
PKP Intercity | 78,0 % |
Koleje Mazowieckie | 94,5 % |
Koleje Wielkopolskie | 93,7 % |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna | 92,7 % |
Kraków Główny | |
Przewozy Regionalne | 86,9 % |
PKP Intercity | 67,5 % |
Koleje Mazowieckie | 80,0 % |
Koleje Małopolskie | 90,5 % |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna | 100 % |