PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację stacji Gdańsk Główny. Inwestycja warta 62 mln zł rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Przebudowana stacja zyska wyższe, lepiej oświetlone i pokryte antypoślizgową nawierzchnią perony. Zabytkowe wiaty zostaną poddane renowacji. PLK zadbają, aby zostały zachowane ich historyczne walory. Na peronach zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary.
- Tylko w tym roku przekroczyliśmy już pułap 11 mld zł w podpisanych umowach. Modernizacja stacji Gdańsk jest kolejną, która dotyczy ważnego węzła komunikacyjnego. Z Krajowego Programu Kolejowego zmieniają się także m.in.: Warszawa Zachodnia, Rzeszów, Dęblin, Legnica. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe to oferta dobrego dostępu do kolei – powiedział Arnold Bresch, Członek zarządu, Dyrektor ds. Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.
Na stacji przebudowane zostaną dwa istniejące przejścia podziemne. Zostaną w nich zamontowane 4 windy i schody ruchome na perony. Znikną bariery architektoniczne i stacja będzie w pełni przyjazna dla wszystkich podróżujących.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wykonanie modernizacji z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor za 62 mln złotych. W lipcu rozpoczną się prace przygotowawcze do robót budowlanych. Całość prac zakończy się w styczniu 2020 roku.
W ramach modernizacji dworca Gdańsk Główny gruntownie przebudowane zostanie wnętrze obiektu. Planowane jest m.in. odtworzenie historycznego wyglądu holu głównego i dostosowanie budynku do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Inwestycja zakłada także budowę nowej części podziemnego przejścia dla pieszych, które połączy istniejące przejścia na perony z budynkiem dworca oraz dojścia do przystanków tramwajowych i przejście pod ulicą Podwale Grodzkie.
PKP SA posiada niezbędne zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków do przygotowania kompleksowej dokumentacji projektowej oraz uzyskała pozwolenie na budowę. Wraz z wyłonionym zewnętrznym wykonawcą, finalizowane są obecnie prace związane z dokumentacja wykonawczą. Po ich zakończeniu planowane jest ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy inwestycji.
PKP SA planuje, że inwestycja zostanie dofinansowana z funduszy unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a także ze środków własnych PKP S.A. i budżetu państwa.