Rusza modernizacja odcinka Stare Bojanowo - Kościan

Rusza modernizacja odcinka Stare Bojanowo - Kościan

02 września 2017 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują linię E59 między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego. Pierwsze prace na odcinku Stare Bojanowo - Kościan rozpoczną się już 3 września. Roboty będą tam prowadzone na torze nr 1, przy utrzymaniu ruchu pociągów po torze nr 2.

Fot. PKP PLK

W ramach modernizacji w Kościanie na ulicy Młyńskiej i Gostyńskiej wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe, a na ulicy Wyzwolenia przejście podziemne. Wyremontowane zostaną również stacje Kościan i Stare Bojanowo, na których znajdą się nowe wiaty i ławki, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością.

Bezpieczeństwo podróżujących ze stacji w Starym Bojanowie zwiększy budowa nowego przejścia podziemnego na perony. PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują na tym odcinku 4 przejazdy kolejowe, które zostaną dostosowane do osiągania przez pociągi osobowe prędkości 160 km/h. Odnowione zostaną także dwa mosty kolejowe nad Kanałem Kościańskim.

W październiku rozpoczną się prace na na stacjach Leszno, Stare Bojanowo i Kościan a od listopada na torze nr 2 odcinek Korzeńsko – Rawicz oraz na stacjach kolejowych: Rawicz, Bojanowo. Pojawią się nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Efektem modernizacji obiektów będzie także czytelne oznakowanie oraz nowy system informacji pasażerskiej. Stacje będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. W listopadzie ruszą także prace na torze nr 1 na odcinku Bojanowo – Leszno.

Zakończenie robót budowlanych planowane jest na 2020 rok. W wyniku modernizacji podróż na 70-kilometrowym odcinku Czempiń – granica województwa dolnośląskiego będzie o 20 minut krótsza. Nowe tory umożliwią przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością do 120 km/h. Modernizacja 24 przejazdów kolejowo-drogowych, budowa 4 wiaduktów kolejowych i 3 wiaduktów drogowych, wykonanie 5 przejść podziemnych oraz montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem wpłyną na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na tym odcinku.

Modernizacja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków instrumentu „Łącząc Europę. Całkowity koszt projektu to ponad 1,5 mld zł, z czego około 1,2 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Nowa lokomotywa Siemensa wyjechała na tory Ameryki Nowa lokomotywa Siemensa wyjechała na tory Ameryki
Następny artykuł „Narodowe czytanie” w pociągu PKP Intercity „Narodowe czytanie” w pociągu PKP Intercity