Koleje Mazowieckie podpisały umowę z ZNTK Mińsk Mazowiecki na wykonanie ośmiu napraw jednostek EN57 w poziomie P4. W ramach tzw. prawa opcji zamówienie może zostać poszerzone o dodatkowo siedem napraw. Wartość umowy to 16,3 mln zł.
- W parku taborowym Kolei Mazowieckich znajduje się obecnie 47 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. To starsze pojazdy, które stopniowo wycofujemy z eksploatacji. Zanim to nastąpi, jednostki te będą jeszcze kursowały na niektórych liniach. Chcemy, by podróżni, którzy będą korzystać z naszych z pociągów, mieli zapewnione bezpieczne i komfortowe warunki jazdy. A temu właśnie mają służyć naprawy w poziomie utrzymania P4 - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
W ramach napraw w składach zostaną wymienione wszystkie uszkodzone elementy techniczne oraz związane z wyposażeniem wnętrz, w tym m.in. fotele, szyby, układy hamulcowe, odświeżona zostanie malatura pojazdów, zostaną one także pokryte tzw. powłokami lakierniczymi „antygraffiti”.
W stałym zakresie naprawy ezt wykonawca dokona także wymiany sprężyn sprzęgów międzywagonowych i czołowych na elementy elastomerowe oraz wyposaży sprzęgi międzywagonowe w zabezpieczenie przeciw rozerwaniu, dokona weryfikacji sprzęgów czołowych i międzywagonowych pod kątem wymiarowym (regeneracja do wymiarów naprawczych). Ponadto zostaną wymienione wszystkie amortyzatory w wózkach jezdnych na fabrycznie nowe oraz dokonane wymiany generatorów SHP i CA na nowe. Wszystkie te prace mają przełożenie na bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. wykona naprawę P4 pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego w terminie nie dłuższym niż 60 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania ezt do naprawy, natomiast naprawę każdego z pozostałych ezt w terminie nie dłuższym niż 40 dni kalendarzowych. Koszt umowy to ponad 16,3 mln zł brutto.