W czerwcu ubiegłego roku ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów. Póki co, nie zakończył się on jeszcze podpisaniem umowy. Dopiero w marcu br. wybrano wykonawcę.
Z najnowszych informacji wynika, że w przetargu na opracowanie dokumentacji dla przebudowy linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów wystartowało pięciu oferentów. PLK (Polskie Linie Kolejowe) otworzyły oferty już w sierpniu ubiegłego roku, ale wykonawcę wybrano dopiero 20 marca 2018 r.
Cenę 22,755 mln złotych brutto zaoferowało konsorcjum firm TPF i TPF Getinsa. Była to druga najtańsza oferta, ale to właśnie ona stała się zwycięska, a to dzięki zadeklarowanemu skróceniu czasu realizacji - i otrzymała za to aż 40 punktów.
Polskie Linie Kolejowe informują, że umowa z wykonawcą wybranym w tym postępowaniu nie została jeszcze podpisana. Za to otwarto oferty w postępowaniu na przebudowę wiaduktu i estakady stacji Opole Wschodnie. Zgłosiło się, aż sześciu wykonawców, ale tylko trzy oferty mieszczą się w określonym na 43,9 mln zł kosztorysie. Najtańszą, na kwotę 34,2 mln zł, złożyło konsorcjum Banimex - Azi-Bud.
Oddzielnie Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do przebudowy stacji Jelcz Laskowice. Co warto przypomnieć - PKP PLK ogłosiła właśnie przetarg na rewitalizację linii kolejowej 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice.