15 lipca wróciły pociągi regionalne na 60 km trasę Września – Konin. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły zasadnicze prace na torach i peronach tego odcinka. Rozpocznie się kolejny etap modernizacji linii Poznań – Warszawa. Będzie zastępcza komunikacja autobusowa miedzy Koninem a Kutnem.
Na stacji Podstolice pasażerowie korzystają już z części (krawędzi) nowego peronu. Do końca sierpnia w pełni będzie wykorzystywany. Ponadto na stacji zamontowano już 24 nowe rozjazdy. Kończą są prace przy budowie torów.
Od 15 lipca zmiany w komunikacji
Od 15 lipca 2018 r. będzie można bezpośrednio dojechać pociągiem z Poznania do Konina. Na trasę między Wrześnią a Koninem wrócą pociągi regionalne. Rozpocznie się kolejny etap prac. Ich zakres będzie wymagał wstrzymania ruchu pociągów na 40 km dwutorowym odcinku pomiędzy Koninem a Barłogami. Przewoźnik zapewni zastępczą komunikację autobusową między Koninem i Kutnem. Prace potrwają do połowy czerwca 2019 r.
Nie ma zmian dla pasażerów składów dalekobieżnych z i do Warszawy. Nadal pociągi pojadą trasą przez Gniezno, Inowrocław Rąbinek i Barłogi. Szczegółowe informacje dla podróżnych dostępne są na stronach internetowych przewoźników (Koleje Wielkopolskie i PKP InterCity) oraz stronie www.portalpasazera.pl
Modernizacja Sochaczew – Swarzędz
Na stacji w Kutnie przebudowywane są perony i układ torowy. Modernizowane jest przejście podziemne. Widać już konstrukcje nowych peronów nr 3 i 4 oraz konstrukcje wiat na peronie nr 4. Prace toczą się również przy i w Lokalnym Centrum Sterowania Kutno.
Na szlaku Krzewie – Kłodawa już wykorzystywany jest nowy tor 1 i kończą się prace w torze 2. Roboty obejmują tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem i obiekty inżynieryjne.
Na stacji Łowicz w miejsce zlikwidowanej kładki nad torami budowane jest przejście podziemne. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wykonawca szykuje wyjścia na peron, do miasta i w stronę budynku dworcowego. Widać także budowę podpór wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo – drogowy na ul. 3 Maja. Poza tym trwają roboty torowe. Kończy się budowa peronu nr 1. Rośnie nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania Łowicz. Zakończono również układanie toru nr 1 na 14 kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin. Na odcinku Bednary – Łowicz wykonawca zakończył wzmacnianie podłoża pod nowe tory. Prowadzone są roboty przy sieci trakcyjnej.
Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli na przejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny. Przebudowa układów stacji, zapewni także sprawną obsługę dłuższych pociągów towarowych i lepsze warunki dla przewozów cargo.
Nowoczesne urządzenia, lokalne centra sterowania, nowe bezkolizyjne skrzyżowania i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą poziom bezpieczeństwa. Dla wszystkich pasażerów przebudo-wane stacje i przystanki będą wygodniejsze i przystępniejsze. Dzięki inwestycji wartej 2 mld zł pociągi między Wielkopolską a Mazowszem pojadą sprawniej. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi. Zakończenie modernizacji zaplanowane jest na koniec 2020 r.