Do 3 września zakończą się zasadnicze prace związane z budową torów na trasie Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki. Wówczas zaczną się jazdy próbne pociągów. Dla pasażerów rozkładowe kursy rozpoczną się 24 września. Pociągi zatrzymają się na wszystkich przystankach z wyjątkiem Pruszkowa, gdzie prowadzone będą jeszcze prace na peronie.
Do 24 września, czyli do przywrócenia ruchu pociągów na linii aglomeracyjnej utrzymana zostanie dotychczasowa zastępcza komunikacja autobusowa i bezpośrednie połączenia Kolei Mazowieckich z Warszawy Zachodniej do Grodziska Mazowieckiego po linii dalekobieżnej.
Od 24 września pociągi na linii grodziskiej będą jeździły z prędkością 80 km/h. Kontynuowane będą prace wykończeniowe na peronach i w przejściach podziemnych. We Włochach, Ursusie, Piastowie, Parzniewie, Brwinowie i Milanówku uruchomione zostaną tymczasowe, bezpieczne dojścia do peronów w poziomie szyn. Rozkład jazdy będzie uwzględniał takie rozwiązanie. Na stacji w Pruszkowie będzie jeszcze szeroki zakres prac. Roboty będą obejmowały peron i wiatę oraz przejście podziemne. Po ich zakończeniu, otwarty będzie peron i drugi tor.
Termin wznowienia ruchu pociągów na modernizowanej linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa warunkują niezbędne, dodatkowe prace przy likwidacji ponad 100 „kolizji”, czyli przebudowa niezidentyfikowanych sieci elektrycznych, telekomunikacyjnych, kanalizacyjnych, które zostały odkryte w trakcie modernizacji.
Wykonawca musiał także zmienić plany ze względu na rozbiórkę wiaty do tunelu oraz klatek schodowych w części przejścia w Pruszkowie. Konieczne były zgody konserwatora zabytków i pozwolenia na rozbiórkę. Dodatkowych prace wymagała zabytkowa tablica z rozkładem na stacji Warszawa Włochy.
Aktualne prace na linii 447
Obecnie prace prowadzone są na przystankach i stacji w Pruszkowie. Widać konstrukcje nowych peronów. Układana jest nowa nawierzchnia, instalowane są słupy oświetleniowe, systemy nagłaśniające. Trwa przebudowa przejść podziemnych i dostosowywania ich do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
W Parzniewie jest już nowy przystanek, na którym rozpoczyna się budowa wiaty. W Pruszkowie postępują prace przy budowie tunelu drogowego, który umożliwi lepszą komunikacje w mieście i zwiększy bezpieczeństwo. Ułożone zostały już nowe tory oraz zainstalowane słupy pod nową sieć trakcyjną. Trwa montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Wygodniej z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy
Efektem modernizacji 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki, prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., będzie lepsza oferta podróży. Pasażerowie skorzystają z nowego przystanku w Parzniewie. Poprawi się niezawodność przejazdu, będzie mogła zwiększyć się liczba pociągów. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na wyremontowanych przystankach i stacji w Pruszkowie. Wszystkie perony i przejścia podziemne zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Prędkość składów pasażerskich, po uzyskana wszystkich dokumentów, zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h. Komunikację w Pruszkowie poprawi nowy tunel drogowy. Zmodernizowana infrastruktura zapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat. Wartość inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 mln zł. Zakończenie wszystkich prac zgodnie z umową planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku.