Siemens zdigitalizuje komunikację zbiorową w Singapurze

Siemens zdigitalizuje komunikację zbiorową w Singapurze

04 października 2018 | Źródło: Siemens
PODZIEL SIĘ

Siemens Mobility oraz ST Engineering Electronics Limited wygrały przetarg na kontrakt od Urzędu Transportu Lądowego (LTA) warty ok. 12 mln EUR (18,8 mln dolarów singapurskich). Kontrakt przewiduje zaprojektowanie i wdrożenie systemu utrzymania infrastruktury kolejowej (REAMS). System będzie zarządzany z Centrum MindSphere w Singapurze, jednym z hubów Siemensa. Obiekt jest pierwszy, w którym zebrano różnych specjalistów z branży cyfrowej z różnych wydziałów spółki Siemens.

Fot. Wing1990hk wikimedia Commons

- Zamówienie od lTA potwierdza rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania kompleksowe. Trend koncentruje się na zarządzaniu i monitoringu zasobów w czasie rzeczywistym. To daje nam możliwość zapewnienia do 100% dostępności całego systemu, poczynając od taboru kolejowego po sygnalizację, zasilanie i komunikację, oraz ulepszanie działania w całym cyklu życia - powiedział Johannes Emmelheinz, dyrektor pionu Customer Service w Siemens Mobility.

REAMS podniesie całkowitą dostępność i usprawni wydajność poprzez redukcję przestojów przeznaczonych na prace naprawcze i konserwacyjne, zwiększając niezawodność infrastruktury i optymalizując koszty całego cyklu życia kluczowych zasobów.

Początkowo, system zostanie wdrożony na 42 kilometrowym odcinku linii metra (DTL) w Singapurze z 34 stacjami i 92 pociągami kursującymi między nimi. Konsorcjum opracuje specjalną platformę programową, która będzie przechowywać i analizować dane z systemu utrzymania infrastruktury oraz kluczowych systemów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania całości: pociągów, sygnalizacji, szlabanów i ekranów, systemów zasilania, torowiska, komunikacji oraz zintegrowanego systemu nadzoru. Zebrane dane techniczne będą łączone z danymi finansowymi, co pozwoli na stworzenie narzędzi wspierających procesy decyzyjne. Planuje się, że kluczowe funkcje REAMS zostaną uruchomione w połowie 2020 r. Kolejne linie metra w Singapurze będą sukcesywnie włączane do systemu w kolejnych latach.

REAMS będzie również wyposażony w moduły analizujące dane oparte na technologii Railigent służącej analizie systemów kolejowych Dzięki temu będzie można rozwiązywać problemy zanim staną się uciążliwe dla całego systemu. Wady i uszkodzenia komponentów będą identyfikowane i naprawiane prewencyjnie.