PLK podpisały umowę na rewitalizację linii do Jedliny Zdroju

PLK podpisały umowę na rewitalizację linii do Jedliny Zdroju

24 października 2018 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za 110 mln zł na przebudowę linii Świdnica – Jedlina Zdrój. Projekt finansowany jest z RPO Województwa Dolnośląskiego.

Fot. MOs810 Wikimedia Commons

Otwarcie trasy ze Świdnicy do Jedliny Zdroju zapewni dojazd koleją do atrakcyjnych turystycznie terenów w rejonie Gór Sowich i Wałbrzyskich. Jednotorowa linia ze Świdnicy do Jedliny Zdroju ma charakter górski. Na odcinku 22 km wznosi się o ponad 200 m. Są liczne zakręty i jazda wiaduktami. Odbudowa linii obejmuje nie tylko tory i odtworzenie systemu odwodnienia. Dużym wyzwaniem będzie przygotowanie ponad 110 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 znacznych wiaduktów o długości 50-150 m. W ramach prac przewidziano budowę nowych urządzeń sterowania ruchem pociągów.

Odtworzonych zostanie 5 przystanków. Powstaną dwa nowe: Burkatów i Jedlina Centrum. Przebudowane, wyższe i wyposażone w wiaty i ławki perony, będą odpowiadały oczekiwaniom podróżnych, także tych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Po pracach, zakładana prędkość szynobusów, w zależności od układu linii, wyniesie od 50 do 80 km/h.

Atrakcyjność i funkcjonalność tej trasy Świdnica – Jedlina Zdrój zwiększy rewitalizacja linii Wrocław – Świdnica przez Sobótkę Zachodnią. Zapewni to bezpośrednie połączenia kolejowe z Wrocławia do miejscowości położonych w sąsiedztwie nie tylko masywu Ślęży, ale i Gór Sowich. 3 października ogłoszono zamówienie na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.

Wykonawcą umowy: „Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój” jest Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z o.o. Wartość umowy 109,995 zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. Współfinansowanie UE to 94,295 mln zł. Koniec prac w listopadzie 2020 r.