Siemens Mobility dostarczy 23 pociągi Desiro dla regionu Brandenburgii

Siemens Mobility dostarczy 23 pociągi Desiro dla regionu Brandenburgii

26 marca 2019 | Autor: RD | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Spółka przewozowa Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) złożyła zamówienie na 23 pociągi regionalne Desiro HC produkcji Siemens Mobility. Kontrakt jest wart około 300 milionów euro. Zamówione zespoły trakcyjne będą jeździły na trasach RE1, RE8 i RB17 w rejonie Brandenburgii. Dostawa 21 sześcioczłonowych oraz 2 czteroczłonowych pojazdów rozpocznie się latem 2022 r., a pierwsze pociągi rozpoczną kursowanie w grudniu tego samego roku.

Fot.SM

- Spółka Siemens powstała w Berlinie i tu znajduje się jedna z głównych siedzib władz spółki. To oznacza, że mamy bardzo silne relacje i powiązania z regionem Brandenburgii. Wielu naszych pracowników codziennie dojeżdża do pracy koleją z różnych miejsc regionu. Cieszę się, że od 2022 będą mogli podróżować naszymi pociągami - powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility

- Polegamy na spółce Siemens Mobility jako silnym partnerze i oczekujemy terminowego i profesjonalnego wykonania pociągów oraz mamy nadzieję na dalszą ścisłą i bardzo dobrą współpracę - powiedział Arnulf Schuchmann, szef i przewodniczący ODEG

Sześcioczłonowe pociągi Desiro będą kursować na regionalnej linii ekspresowej RE1, łącząc Magdeburg z Cottbus przez Berlin i Frankfurt nad Odrą. Pociągi czteroczłonowe będą obsługiwały trasę RE8 łączącą Wismar i Wittenbergię z Baruth i Elsterwerda/Finsterwalde przez Berlin jak również trasę RB17 łączącą Wismar z miastem Ludwigslust.

Pociągi Desiro HC oferują 673 miejsc siedzących oraz dużą przestrzeń na rowery, spacerówki, wózki oraz wagon specjalny z bezproblemowym dostępem do toalety dla niepełnosprawnych. Wysuwane stopnie pozwalają na ułatwiony dostęp do pociągów z peronów na wysokości 550 mm oraz 750mm. Drzwi, w porównaniu do starszych typów pociągów, są szersze i umożliwiają szybsze wsiadanie i wysiadanie.

W pociągach zapewniany jest także dostęp do bezprzewodowego Internetu. System kamer bezpieczeństwa pokrywa wszystkie przedziały, a w razie konieczności, kontroler może komunikować się bezpośrednio z przedziałem pociągu przez głośniki. Wagony są wyposażone w wyświetlacze wewnątrz i na zewnątrz wagonów, pokazujące liczbę wolnych miejsc w czasie rzeczywistym.