Advanced World Transport (AWT), spółka z Grupy PKP CARGO, zakończyła trzeci etap modernizacji terminalu Paskov w Republice Czeskiej. Ten nowoczesny terminal o powierzchni 70 tys. m², pojemności składowej kontenerów 4800 TEU i długości torów 3x 270 m i 2x 375 m, znajduje się w pobliżu stref przemysłowych graniczących z Polską i Słowacją.
Terminal obsługuje zarówno spółkę AWT, jak i podmioty zewnętrzne, zapewniając przeładunek, odbiór, dystrybucję i naprawę lekkich kontenerów oraz obsługę pociągów i składowanie kontenerów.
- Dzisiaj terminal Paskov jest jednym z najważniejszych intermodalnych centrów przeładunkowych w Europie środkowej i bardzo popularnym wśród naszych klientów. Od 2007 r. budujemy terminal na terenach poprzemysłowych dawnej kopalni Paskov i właśnie zakończyliśmy trzeci etap modernizacji, w ramach którego zbudowaliśmy nowy obiekt do obsługi terminalu i podwoiliśmy powierzchnię wraz z przepustowością. Grupa PKP CARGO, która dysponuje łącznie 27 tego typu terminalami,, ma poważne plany związane z obsługą intermodalną w terminalu Paskov, dlatego już przygotowujemy czwarty etap jego rozbudowy – powiedział Maciej Walczyk, prezes Zarządu AWT.
W terminalu Paskov AWT dysponuje dziewięcioma pojazdami do przeładunku kontenerów z możliwością układania kontenerów do pięciu warstw i obsługi nie tylko zwykłych kontenerów ISO, ale także przyczep drogowych i nadwozi wymiennych. W terminalu znajdują się miejsca parkingowe dla 130 przyczep, podłączenia dla kontenerów - chłodni i specjalne miejsce dla kontenerów z towarami niebezpiecznymi.
- Obecnie w relacjach północ-południe najczęstszymi kierunkami przesyłek intermodalnych są porty Koper, Triest i Gdańsk, a potencjalnymi kierunkami takich przesyłek mogą być ładunki do Skandynawii lub transporty z greckiego portu w Pireusie - mówi Michał Kubicek, dyrektor terminalu Paskov.
Terminal powstał w 2007 roku. Pierwszy etap jego rozbudowy zrealizowano w latach 2008-2009, a drugi - w latach 2011-2012. W lutym 2018 rozpoczęto trzeci etap modernizacji terminalu. Całkowity koszt realizacji tego etapu wyniósł 230 mln CZK.. Obecnie terminal obsługuje miesięcznie około 14 tys. kontenerów i naczep.Kolejny, czwarty etap modernizacji i rozbudowy terminalu ma się rozpocząć w lipcu 2019 r. Po zakończeniu tego etapu powierzchnia przeładunkowa terminalu wzrośnie do 150 tys. m2, a pojemność składowa kontenerów do 10 tys. TEU.