Maj 2019 r. najlepszym miesiącem w historii lotniska w Modlinie.

Maj 2019 r. najlepszym miesiącem w historii lotniska w Modlinie.

13 czerwca 2019 | Źródło: Port Lotniczy Modlin
PODZIEL SIĘ

Maj 2019 r. okazał się dla Portu Lotniczego Warszawa/Modlin najlepszym miesiącem w historii lotniska. Po raz pierwszy udało się przekroczyć barierę 290 tys. pasażerów. Port odnotował 3,1% wzrostu ruchu pasażerskiego w stosunku do maja 2018 r. Na podwarszawskim lotnisku pojawiły się też kolejne kierunki czarterowe.

Fot. Port Lotniczy Modlin

W maju 2019 Port Lotniczy Warszawa/Modlin obsłużył 290 682 pasażerów. Tym samym odnotowano 3,1% wskaźnik dynamiki wzrostu ruchu pasażerskiego w stosunku do maja roku ubiegłego. Był to nie tylko najlepszy pod względem przewozów maj w historii portu, ale również najlepszy miesiąc przewozowo ogółem. Po raz pierwszy została przekroczona bariera 290 tys. pasażerów obsłużonych w ciągu jednego miesiąca.

Od początku roku do 31 maja 2019 r. obsłużono łącznie 1 285 199 pasażerów, co przełożyło się na wzrost o 4,2% względem analogicznego okresu w 2018 roku.

W piątek, 7 czerwca po raz pierwszy swoich klientów wysłał na wakacje nowy touroperator na lotnisku Warszawa/Modlin – Coral Travel Poland. Lot na lotnisko Enfidha-Hammamet  w Tunezji, obsługiwany przez Enter Air wystartował kilka minut po 12:00. Rejsy czarterowe na tym kierunku będą odbywać się w każdy piątek, do 25 października.

Natomiast pasażerowie Itaki do Hammametu i Warny polecieli w piątek z lotniska Warszawa/Modlin samolotem Boeing 737-800 przewoźnika Blue Panorama Airlines. Włoski przewoźnik czarterowy, w sezonie lato 2019, będzie wykonywał do 6 operacji tygodniowo.

- Nasze lotnisko rozwija się zgodnie z założeniami. Port może działać przez całą dobę, gdyż nie obowiązują u nas ograniczenia związane z ciszą nocną. Lotnisko nie osiągnęło jeszcze pełnej przepustowości, ale by odpowiedzieć na oczekiwania rynku i coraz większe zainteresowanie touroperatorów i przewoźników czarterowych, planujemy szereg inwestycji, które pozwolą na rozwój portu. Mamy nadzieję, że najbliższe zgromadzenie wspólników da odpowiedź, kiedy będziemy mogli rozpocząć prace. Pierwsze ruszą prace utrzymaniowe oraz budowa tymczasowego terminala. Będzie to hala stalowa z przeszkleniami, klimatyzowana i ogrzewana – całoroczna, która pozwoli zwiększyć przepustowość o ok 3 mln pasażerów – mówi Leszek Chorzewski, p.o. prezesa spółki MPL Warszawa/Modlin.