Otwarte zostały oferty w przetargu na kontynuację projektowania i budowę południowego wylotu z Warszawy, czyli drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola (z węzłem). Oferty złożyło 8 firm i konsorcjów.
Najniższą ofertę na kwotę 457 327 407,33 zł brutto złożyła firma Polaqua Sp. z o.o., natomiast najwyższą firma Strabag Sp. z o.o. na kwotę 539 437 936,34 zł brutto, przy budżecie Zamawiającego wynoszącym 331 065 420,56 zł brutto.
Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym.
Jak będą oceniane oferty?
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
- przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy - 30%,
- termin realizacji - 10%,
- cena - 60%.
Najważniejsze terminy
Zakładamy, że umowa z Wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w lutym 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 26 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o ZRID po 5 miesiącach od podpisania umowy). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2022 r.
Zakres prac
Zadaniem Wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektowania, uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.
3 odcinki, 3 kontrakty
Odcinek A
- odcinek: węzeł Lotnisko (bez węzła) - węzeł Lesznowola (z węzłem)
- długość: ok. 6,64 km
- parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
- węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola
- obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa
Po wielokrotnych wezwaniach dotychczasowego Generalnego Wykonawcy, firmy Rubau Polska, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu 16 maja 2019 r. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z Wykonawcą.
26 lipca 2019 r. ogłosiliśmy przetarg na wybór nowego Wykonawcy, który wybuduje pierwszy z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy w ciągu S7.
Odcinek B
- odcinek: węzeł Lesznowola (bez węzła) - węzeł Tarczyn Północ (z węzłem)
- długość: ok. 14,8 km
- wykonawca robót: IDS-BUD
- wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
- parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
- węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ
- obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
- remont istniejącej DK7: ok. 17 km
3 października 2019 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję ZRID dla 1,3 km odcinka zadania B. Całe zadanie zostało podzielone na 2 części. Pierwsza to 1,3 km od węzła Lesznowola w kierunku Grójca, a druga to dalsze ok. 13,5 km kończące się na węźle Tarczyn Północ. W zakresie 13,5-kilometrowej części toczy się postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID. Po uzupełnieniu dokumentacji przez Wykonawcę Wojewoda Mazowiecki wyda dokument umożliwiający rozpoczęcie robót w terenie.
Odcinek C
- odcinek: węzeł Tarczyn Północ (bez węzła) - początek obwodnicy Grójca
- długość: ok. 7,9 km
- wykonawca robót: Mota-Engil Central Europe
- wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
- parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
- węzły drogowe: Tarczyn Południe
- obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
Obecnie wykonywane są następujące roboty:
- drogowe (odhumusowanie, wykopy, nasypy, warstwy konstrukcji drogi),
- mostowe (konstrukcje wsporcze, wykonywanie podpór, filarów, izolacja płyty pomostu, deskowanie i zbrojenie ustroju nośnego),
- branżowe (budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, likwidacja kolizji telekomunikacyjnych, przebudowa sieci gazowej i sieci elektro-energetycznej).
Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.