Punkty ładowania samochodów elektrycznych na A1, A2 i A4 maja powstać w 2021 r.!

Punkty ładowania samochodów elektrycznych na A1, A2 i A4 maja powstać w 2021 r.!

11 grudnia 2019 | Źródło: GDDKiA
PODZIEL SIĘ

Poznaliśmy oferty w przetargu na zapewnienie ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych na kolejnych MOP-ach zlokalizowanych na kluczowych odcinkach sieci TEN-T. Postępowanie dotyczyło autostrad A1, A2 i A4. Wpłynęło 27 ofert.

  • Kolejny krok w stronę elektromobilności na drogach GDDKiA
  • Wpłynęło 27 ofert - GDDKiA przystępuje do oceny ofert
  • Umowy z dzierżawcami powinne być podpisane w pierwszym kwartale 2020 roku

 

Fot. GDDKiA

Przetarg ruszył na początku października

2 października 2019 r. ogłoszony został przetarg na dzierżawę fragmentów nieruchomości przeznaczonych pod budowę ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych i pełnienie roli operatora ogólnodostępnych stacji ładowania oraz dostawcy usługi ładowania dla tych stacji.

Oferty

Łącznie wpłynęło 27 ofert od trzech firm: 

  • Konsorcjum: PGE Nowa Energia Sp. z o.o. oraz 4Mobility S.A.
  • Konsorcjum: Greenway Polska Sp. z o.o. oraz oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o.
  • Ekoenergetyka - Polska Sp. z.o.o.

Ocena ofert

Oferty dotyczyły 25 MOP-ów, na dwa Sobótka i Cichmiana przy A2 oferty nie wpłynęły.

Ocena ofert opierać się będzie o zaproponowany czynsz dzierżawny oraz o stosowaną przez GDDKiA zasadę naprzemienności lokalizacji (zasada ABAB), zgodnie z którą jeden podmiot nie może wydzierżawić lokalizacji następujących po sobie na danym odcinku autostrady.

Z wybranymi oferentami zawarte zostaną 10-letnie umowy na dostawę usługi ładowania pojazdów elektrycznych na MOP. Umowa przewiduje, że usługa ta powinna się pojawić na MOP 12 miesięcy po przekazaniu terenu dzierżawy, co planowane jest na I kwartał 2020 r.

Wykaz nieruchomości objętych przetargiem

Postępowaniem objęte były  stacje zlokalizowane na obiektach MOP kat. I w ciągu autostrady A1 (odc. Toruń-Tuszyn i odc. Pyrzowice -Gorzyczki), A2 (odc. Konin-Warszawa) oraz A4 (odc. Wrocław-Katowice). Przedmiotem przetargu było 12 par MOP kat. I na autostradach A1 oraz A2 oraz 3 pojedyncze MOP na autostradzie A4.

Zródło. GDDKiA