Podróżowanie koleją staje się jeszcze łatwiejsze!

Podróżowanie koleją staje się jeszcze łatwiejsze!

06 lutego 2020 | Źródło: PKP S.A.
PODZIEL SIĘ

Pod koniec stycznia rozpoczęte zostały testy nowej usługi dostępnej w serwisie BILKOM – internetowym serwisie sprzedaży biletów kolejowych. Dzięki nowej funkcjonalności pasażerowie kupujący bilet przez internet otrzymają powiadomienie, gdy ich pociąg będzie opóźniony powyżej 5 minut lub wystąpią inne trudności na trasie jego przejazdu.

Fot. PKP Informatyka

Choć większość, bo ponad 90%* pociągów w Polsce kursuje zgodnie z rozkładem jazdy, to opóźnienia, podobnie jak w transporcie drogowym czy lotniczym, mogą się zdarzać. Często wynikają one z przyczyn niezależnych od kolei, jednak mogą wpłynąć na plany pasażerów. Aby zaoferować podróżnym kolejne narzędzie ułatwiające planowanie podróży, spółka PKP Informatyka, zarządzająca serwisem BILKOM, rozpoczęła testy konsumenckie nowej funkcjonalności – mailowych i SMS-owych powiadomień o bieżących opóźnieniach pociągów.

Pasażer, który zakupi bilet w aplikacji BILKOM, otrzyma na wskazany przy zakupie numer telefonu lub adres poczty elektronicznej informację o opóźnieniu konkretnego pociągu, którym zamierza podróżować. Dzięki takiej usłudze podróżni nie muszą instalować dodatkowych aplikacji, poprzez które przekazywane są informacje o kursowaniu pociągów. Co ważne, poprzez BILKOM można kupować także bilety na połączenia z przesiadkami, obsługiwane przez różnych przewoźników. Stworzony i obsługiwany przez PKP Informatykę serwis BILKOM jest dostępny od początku 2018 r. w formie strony internetowej oraz aplikacji na urządzenia mobilne. Aktualnie można zakupić w nim bilety na podróże pociągami następujących przewoźników: PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, POLREGIO, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Wielkopolskich oraz Kolei Małopolskich. BILKOM jest jedynym sklepem internetowym, w którym można kupić także Wspólny Bilet na podróż realizowaną przez wymienione koleje.  

Uruchomienie nowej funkcjonalności jest kolejnym etapem w rozwoju aplikacji. Docelowo BILKOM ma stać się aplikacją umożliwiającą kompleksowe zaplanowanie podróży „od drzwi do drzwi”, umożliwiającą zakup nie tylko biletów kolejowych, ale także autobusowych i lotniczych. W przyszłości aplikacja ma także posiadać funkcjonalność wynajęcia innych środków transportu, które będą dostępne przy dworcach PKP S.A. – samochodów i rowerów elektrycznych oraz hulajnóg. W planach PKP S.A. jest pilotażowe wdrożenie usługi car-sharingu jeszcze w pierwszej połowie br.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Pierwsze środki unijne na projekt CPK Pierwsze środki unijne na projekt CPK
Następny artykuł Koleje Dolnośląskie grały dla WOŚP! Koleje Dolnośląskie grały dla WOŚP!