Ze względu na panującą sytuację związaną z zagrożeniem epidemicznym Koleje Mazowieckie wprowadzają nowe zasady zwrotu biletów.
W odstępstwie od terminów wskazanych w § 14 Regulaminu odprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez „Koleje Mazowieckie - KM" (RP-KM) podróżni, którzy rezygnują z przejazdów pociągami Kolei Mazowieckich, mogą dokonać zwrotu biletów okresowych imiennych (tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych):
- całkowicie niewykorzystanych;
- częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych,
bez potrącenia odstępnego.
Zwrotu biletów kwartalnych całkowicie lub częściowo niewykorzystanych dokonuje Wydział Kontroli Dochodów, na podstawie pisemnego wniosku.
W przypadku:
- braku potwierdzenia sprzedaży za bilety opłacone kartą płatniczą - dopuszcza się możliwość zwrotu należności za bilety opłacone bezgotówkowo po przedstawieniu potwierdzenia płatności z wyciągu bankowego, na którym widnieje numer karty płatniczej;
- wniosków przesłanych przez podróżnych elektronicznie, umożliwia się zwrot na podstawie załączonej kopii biletu. Podróżny zobowiązany jest przed wysłaniem kopii do własnoręcznego w sposób trwały przekreślenia po przekątnych czołowej strony biletu, trwałego wykreślenia numeru dokumentu ze zdjęciem wpisanego na bilecie (skutecznego w sposób uniemożliwiający odczytanie) i dokonania równolegle do linii przekreślenia adnotacji „ZWROT”;
- wniosków dotyczących zwrotów biletów okresowych zakodowanych na Karcie Mazowieckiej, w związku z brakiem możliwości usunięcia zapisu biletu z pamięci elektronicznej karty, numer biletu zostanie zastrzeżony.
Ponadto w odstępstwie od postanowień § 13 RP-KM podróżni mogą dokonać zwrotów biletów wydanych wg oferty przejazd grupowy (bez potrącenia odstępnego).