Bombardier z dziesięcioletnim kontraktem na utrzymanie kolei lotniskowej we Frankfurcie

Bombardier z dziesięcioletnim kontraktem na utrzymanie kolei lotniskowej we Frankfurcie

19 kwietnia 2020 | Źródło: Bombardier Transportation
PODZIEL SIĘ

Bombardier Transportation, globalny dostawca rozwiązań w zakresie mobilności, podpisał dziesięcioletnią umowę z Fraport AG na eksploatację i utrzymanie automatycznego systemu transportu pasażerów ( do 100 osób)  BOMBARDIER INNOVIA APM oraz na modernizację technologii sygnalizacyjnej za pomocą rozwiązania BOMBARDIER CITYFLO 650 na lotnisku we Frankfurcie. Wartość kontraktu wynosi około 103 mln euro (113 mln USD) i obejmuje opcję na kolejne pięć lat eksploatacji i utrzymania systemu. To zamówienie zostało podpisane 31 marca 2020 roku i zostanie uwzględnione w wynikach pierwszego kwartału tego roku.

 

Fot. Bombardier Transportation

„Z niecierpliwością oczekujemy kontynuacji naszej wieloletniej udanej współpracy z Fraport, której 25-lecie świętowaliśmy w ubiegłym roku” - powiedział Michael Fohrer, szef Bombardier Transportation Germany. „Nasz zespół wykonuje świetną robotę, zapewniając, milionom  podróżnych bezpieczne, komfortowe i z prawie 100-procentową niezawodnością  dotarcie do miejsc przeznaczenia w terminalach przez całą dobę. Modernizacja w pełni zautomatyzowanego systemu transportu pasażerów wydłuży cykl życia całego obiektu, a także jego eksploatację i utrzymanie o co najmniej dziesięć lat ” - dopowiedział Fohrer.

„Nasza sprawdzona, najnowocześniejsza technologia sterowania pociągiem CITYFLO 650 przygotuje system we Frankfurcie na cyfrową przyszłość” - oznajmił  Richard Hunter, dyrektor ds. Rozwiązań kontroli pociągów w Bombardier Transportation. „Ten system komunikacyjny można zainstalować bez ingerencji w bieżące operacje i napięte harmonogramy, ponieważ można go używać wraz z istniejącą technologią sygnalizacyjną i nie wymaga wyłączenia systemu” - dodał Hunter.

Fot. Bombardier Transportation

Bombardier poinformował, iż system Cityflo 650 działa z powodzeniem na lotniskach w 35 krajach na całym świecie, w tym w  Niemczech,Stanach Zjednoczonych, Chinach, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajlandii, Indiach, Arabi Saudyjskiej i Brazylii.

Od 1994 roku w pełni automatyczny system transportu pasażerów o nazwie „SkyLine” łączy terminale 1 i 2 na lotnisku we Frankfurcie . W godzinach szczytu flota składająca się z 18 pojazdów INNOVIA 100 kursuje co 90 sekund do czterech stacji, dzięki czemu miliony pasażerów mogą przez cała dobę bezpiecznie i wygodnie dotrzeć do swoich miejsc docelowych w terminalach.