Wspólne pociągi kontenerowe jadące z Chin do Europy to przewaga szybkości i oszczędność kosztów

Wspólne pociągi kontenerowe jadące z Chin do Europy to przewaga szybkości i oszczędność kosztów

01 listopada 2020 | Źródło: Kolej Białoruskie
PODZIEL SIĘ

Koleje Białoruskie zapewniły przejazd wspólnego pociągu kontenerowego składającego się ze 123 kontenerów z towarami konsumpcyjnymi przeznaczonymi z Chin do Europy. Wysyłkę tego pociągu kontenerowego zorganizowała UTLC ERA z udziałem Kolei Kazachskich, Kolei Nadwołżańskich, Południowo-Wschodniego i Moskiewskiego - zarządu  Kolei Rosyjskich i Kolei Białoruskich.

Fot. Koleje Białoruskie

Szczególną cechą tego pilotażowego pociągu było to, że po raz pierwszy jego integracja została przeprowadzona na Kolei Nadwołżańskiej, odgałęzieniu Kolei Rosyjskich. Pociąg jeździł po infrastrukturze Kolei Rosyjskich i Kolei Białoruskich z prędkością trasową ponad 1000 km / dobę. Czas podróży przez terytorium Białorusi przed przybyciem do Brześcia wynosił 16 godzin.

Przejazd połączonych długich pociągów kontenerowych (o długości ponad 100 jednostek konwencjonalnych) pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji (dzięki zastosowaniu jednej lokomotywy zamiast dwóch do prowadzenia pociągu kombinowanego), zmniejszenie obciążenia infrastruktury i zwiększenie przepustowości odcinków na trasach o dużym natężeniu ruchu.

Kolej Białoruska zapewnia niezakłócony przejazd i terminową obsługę połączonych pociągów dalekobieżnych. Główne trasy przejazdu pociągów kontenerowych w komunikacji wschód-zachód-wschód przechodzą przez przejście graniczne Brześć / Terespol. Terminal kontenerowy stacji Brest-Severny zapewnia przedsiębiorcom usługi w zakresie magazynowania, konsolidacji kontenerów i terminowej obsługi.

Dynamiczny rozwój ruchu kontenerowego zmusza Koleje Białoruskie przy udziale uczestników rynku usług transportowych, do poszukiwania możliwości i tworzenia nowych szlaków komunikacyjnych na białorusko-polskich przejściach granicznych Bruzgi / Kuźnica Biełostocka i Świsłocz / Siemanówka.

W październiku 2020 r. Koleje Białoruskie zapewniły przejazd pociągów kontenerowych przez białorusko-polskie przejście graniczne Bruzgi / Kuźnica Białostocka na trasie Chiny-Europa-Chiny. Ogółem przez 9 miesięcy 2020 r. białoruską koleją przewieziono ponad 380 tys. Kontenerów TEU w ruchu Chiny-Europa-Chiny. To 1,6 razy więcej niż w tym samym okresie w 2019 roku.