Chiński transport drogowy wkracza na Jedwabny Szlak

Chiński transport drogowy wkracza na Jedwabny Szlak

14 listopada 2020 | Źródło: Diario de Transporte / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Coraz więcej drogowych przewoźników towarowych przyłącza się do realizacji tego typu przewozów pomiędzy kontynentami azjatyckim i europejskim, wykorzystując trasę znaną jako „Jedwabny Szlak”.

Fot. https://diariodetransporte.com
Ministerstwo Spraw Zagranicznych Chin ogłosiło w swoim oświadczeniu, że krajowa firma transportowa rozpoczęła, 12 listopada, wytyczenie nowej  trasy dwoma ciężarówkami, do których zostało załadowanych 4000 różnych przedmiotów, w mieście Yinchuan.

Ciężarówki przekroczą przełęcz Alataw, zwaną Bramą Zungaria, przejście graniczne między Chińską Republiką Ludową a Republiką Kazachstanu, gdzie znajduje się międzynarodowy węzeł transportu drogowego.

Następnie pojazdy będą miały przed sobą nie mniej niż 12 000 kilometrów dróg wszystkich typów, przecinających terytorium Kazachstanu, Rosji, Białorusi, docierając do Polski i Niemiec, wydłużając czas trwania trasy do czternastu dni, jeśli przewożą towary na miejsce docelowe w Belgii.

Później te same ciężarówki wrócą do kraju azjatyckiego giganta z ładunkiem, który może mieć jako miejsce docelowe jeden z krajów, przez które wracają. Z informacji ministerstwa wynika, że ​​w każdej ciężarówce będzie podróżować dwóch kierowców, tak aby dostosować się do przepisów ruchu drogowego na trasie przejazdu a jednocześnie wywiązać się terminowo z zobowiązań podjętych wobec odbiorców towarów. Z tego powodu transport towarów ciężarowych między Europą a Chinami i odwrotnie jest stopniowo konsolidowany, co okazuje się być szybsze niż tradycyjny transport morski z chińskim eksportem.