Maersk podwaja zdolności przewozowe w cotygodniowych połączeniach oceanicznych z Azji do Europy

Maersk podwaja zdolności przewozowe w cotygodniowych połączeniach oceanicznych z Azji do Europy

16 listopada 2020 | Źródło: Maersk / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Dla zapewnienia większej elastyczności łańcucha dostaw w opcjach trasowania w Azji / Europie, w odpowiedzi na wpływ COVID-19, Maersk ogłasza zwiększenie do dwóch połączeń tygodniowo w ramach usługi AE19. Usługa AE19 to połączenie krótkodystansowego i międzykontynentalnego produktu kolejowego pomiędzy portami w Korei, Chinach i Japonii oraz północnoeuropejskimi portami w Finlandii, Polsce, Niemczech i Skandynawii. Usługa obejmuje trasy w kierunku zachodnim i wschodnim dla ładunków suchych, chłodniczych i niebezpiecznych.

Fot. Maersk

"Pandemia spowodowała wąskie gardła handlowe w Europie, które możemy pomóc rozwiązać, oferując naszym klientom wyższe poziomy zarządzania łańcuchem dostaw, np.dalszy rozwój kolei w opłacalny, niezawodny i skalowalny środek transportu między kontynentami, stwarzając opcje awaryjne, które wydają się być kluczowe w sytuacjach kryzysowych ”- wyjaśnia Zsolt Katona, dyrektor zarządzający na Europę Wschodnią.

Przyciągnięci zarówno konkurencyjnymi cenami, jak i szybszym tranzytem, spedytorzy z Azji Północno-Wschodniej i Europy Północnej zwiększyli liczbę rezerwacji na usługę, „zwiększając wolumeny AE19 o ok. 75% w kwietniu, maju i czerwcu w porównaniu z okresem sprzed COVID-19; trend, który prawdopodobnie ulegnie poprawie w drugiej połowie roku ”, zwraca uwagę Zsolt.

AE19 jest obsługiwany przez TradeLens, platformę cyfrową opracowaną przez Maersk i IBM, która dostarcza dane dotyczące transportu bezpośrednio ze źródła każdej ze stron zaangażowanych w czasie niemal rzeczywistym, jednocześnie łącząc ten korytarz kolejowy bezpośrednio z istniejącym ekosystemem międzynarodowych dostawców usług transportowych.

Usługa AE19

AE19 integruje połączenie bliskiego zasięgu między portami pochodzenia azjatyckiego w Korei, Japonii lub Chinach a portem Vostochny na rosyjskim Dalekim Wschodzie, a następnie międzykontynentalne połączenie kolejowe przez Rosję z Nachodki do Sankt Petersburga, które trwa 11 dni. Ostatnim etapem produktu jest kolejne połączenie bliskiego zasięgu między Sankt Petersburgiem a portami w Finlandii (Helsinki i Rauma), Europie kontynentalnej, jak Gdańsk (Polska), Bremerhaven (Niemcy) czy Skandynawii.

.