Szwedzki Kiruna Wagon zbudował wagon z pionowym otwarciem ściany bocznej dla załadunku i rozładunku

Szwedzki Kiruna Wagon zbudował wagon z pionowym otwarciem ściany bocznej dla załadunku i rozładunku

28 listopada 2020 | Źródło: Kiruna Wagon
PODZIEL SIĘ

Nowy wagon Kiruna Wagon, Side Loader XL (wagon z załadunkiem bocznym), wyprodukowany dla producenta celulozy Södra Cell Värö, zasługuje na swoją nazwę. Cały bok o długości 20 metrów otwiera się pionowo w górę, co umożliwia sprawny załadunek palet lub innego ładunku za pomocą ładowarki kołowej lub wózka widłowego.

Fot. Kiruna Wagon

Wysokowytrzymała stal i lekka konstrukcja kratownicy umożliwiają hydrauliczne otwieranie całej trójdzielnej długości wagonu. Na zewnętrzną powierzchnię zastosowano trwałą, elastyczną plandekę z materiału, dzięki czemu waga wagonu jest niska.

„Duży otwór załadunkowy, taki jak ten, jest rewolucyjny. Wagony tego typu na ogół mają przesuwane drzwi lub kolumny wsporcze, które ograniczają dostęp i grożą uszkodzeniem ”- mówi Martin Malmelöv, kierownik produkcji w Kiruna Wagon.

Projekt rozwoju tego nowego typu wagonu jest doskonałym przykładem dobrej, bliskiej współpracy pomiędzy Södra Cell Värö (jedna z największych i najnowocześniejszych na świecie celulozowni drewna iglastego) jako klientem i inżynierami w Kiruna Wagon. Surowe wymagania dotyczące wydajności i bezpieczeństwa dały zarówno użytkownikowi końcowemu, jak i zespołowi programistów wszelkie powody, by połączyć najlepsze aspekty nowoczesnej technologii.

 

Martin Malmelöv, kierownik produkcji w Kiruna Wagon, demonstruje zdalnie sterowane otwieraniem całej bocznej ściany wagonu.

„Jeżeli branża kolejowa ma być atrakcyjna jako przyjazna dla środowiska alternatywa dla transportu drogowego, załadunek i rozładunek musi być bardzo wydajny. Dzięki temu wagonowi możesz zdalnie otworzyć całą długość obu długich boków i uzyskać dostęp do towarów w sposób, który nie jest możliwy w ciężarówce. Możliwe jest również jednoczesne rozładowywanie całych składów pociągów. Duże drzwi ładunkowe stwarzają warunki porównywalne z pracą w magazynie ”- podsumowuje Malmelöv.

Ta wersja Side Loader XL zbudowana dla Södra Cell Värö ma całkowitą powierzchnię ładunkową 51 m2 i ciężar ładunku około 51 ton. Większość krajów UE ogranicza łączną wielkość ciężarówek do 40 ton i 18,75 m długości, co w praktyce pozwala na 33 mkw. powierzchni ładunkowej i 24 tony ładunku. W przypadku ciężarówek z przyczepami, które są dopuszczone do ruchu krajowego w Szwecji, odpowiednie dane to około 46 m2 powierzchni ładunkowej i ciężar ładunku 36 ton.