Siemens Mobility zautomatyzuje metro w Indiach

Siemens Mobility zautomatyzuje metro w Indiach

15 grudnia 2020 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Siemens Mobility wspólnie z Bengaluru Metro Rail Corporation Limited (BMRCL) wdrożą system pełnej automatyzacji (GoA4) w ramach rozbudowy metra w Bengaluru. Będzie to pierwszy projekt CBTC w Indiach, który pozwala na automatyczne sterowanie i obsługę pociągów.

Bengaluru - Indie. Fot. Siemens Mobility
Siemens Mobility zainstaluje na 18,8 km linii żółtej system kontroli pociągów oparty na komunikacji (CBTC), który będzie wyposażony w elektroniczne blokady, system automatycznej ochrony i nadzoru pociągu oraz system telekomunikacyjny. Zautomatyzowana sygnalizacja i obsługa pociągu pozwoli na prowadzenie pociągów w odstępie 90 sekund, zapewniając większą dostępność i lepsze wrażenia dla pasażerów.

- Cieszymy się możliwością współpracy z Bengaluru Metro Rail przy tym przełomowym projekcie, który zapewni tej nowej linii kolejowej najwyższej klasy technologię sygnalizacyjną i usługi automatyzacji. Nasza nowoczesna technologia pozwala na obsługę pociągów bez udziału maszynistów, ponieważ będą one automatycznie kontrolowane i nadzorowane bez żadnej interwencji ze strony personelu pokładowego. Dzięki temu powstanie prawdziwie nowoczesny system, charakteryzujący się doskonałą dostępnością, niezawodnością i komfortem dla pasażerów - powiedział Michael Peter CEO Siemens Mobility.

Bengaluru jest stolicą indyjskiego stanu Karnataka, a ludność jego obszaru miejskiego szacuje się na ponad 12 milionów. Bengaluru jest powszechnie uważany za "Dolinę Krzemową" lub stolicę IT Indii ze względu na jego rolę jako wiodącego eksportera IT w kraju.

Centrum sterowania. Fot. Siemens Mobility

System metra Bengaluru, potocznie nazywany Metrem Namma, budowany jest etapami. Faza 1 została uruchomiona w czerwcu 2017 roku, a jej codzienne użytkowanie wynosi 450.000 osób. System obejmuje 42,3 km i obsługuje 40 stacji, z liniami biegnącymi na osi północ-południe i wschód-zachód. Etap 2, który obecnie jest w fazie budowy, ma objąć 72,1 km i dodać dwie nowe linie, które dodatkowo rozszerzą system na istniejącej sieci. Linia żółta o długości 18,8 km, która będzie wyposażona w technologię Siemens Mobility CBTC, będzie miała 16 stacji.

Wysokowydajny system CBTC firmy Siemens Mobility pozwala operatorom zmaksymalizować przepustowość i przepustowość sieci. Technologia radiowa dostarcza w czasie rzeczywistym danych o położeniu i prędkości pojazdów, umożliwiając operatorom systemu bezpieczne zwiększenie liczby pojazdów na linii kolejowej. Ponadto technologia ta precyzyjnie lokalizuje każdy pociąg na torach i kontroluje prędkość, zwiększając bezpieczeństwo jeźdźców i pracowników, a jednocześnie zapewniając możliwość ciągłej aktualizacji stanu systemu, co skutkuje mniejszymi opóźnieniami i aktualnymi informacjami o podróży.

Rozwiązanie Siemens Mobility CBTC jest najbardziej rozpowszechnionym systemem automatycznego sterowania pociągiem i jest używane przez operatorów na całym świecie, takich jak Sao Paulo, Paryż, Pekin, Singapur i Nowy Jork.