Hitachi i Eversholt Rail opracują hybrydowy międzymiastowy pociąg GWR

Hitachi i Eversholt Rail opracują hybrydowy międzymiastowy pociąg GWR

18 grudnia 2020 | Źródło: Eversholt Rail
PODZIEL SIĘ

Hitachi Rail i Eversholt Rail, jako pierwsze w Wielkiej Brytanii, podpisały umowę, której celem jest zapewnienie mocy akumulatora i oszczędności paliwa o ponad 20% do nowoczesnych pociągów hybrydowych Great Western Railway Intercity Express, które przewożą pasażerów między Penzance a Londynem.

Fot. Eversholt Rail

36 dłuższych i szybszych pociągów - z ich kultowym, eleganckim wyglądem - zmieniło już sposób podróżowania pasażerów w południowo-zachodniej Anglii od czasu ich wprowadzenia przez GWR w sierpniu 2018 r. Teraz współpraca między Hitachi, konstruktorem i konserwatorem pociągów, a Eversholt Rail, właścicielem pociągów ma doprowadzić do opracowania planu zainstalowania baterii w nowoczesnym Pociągu Intercity Express. Testy wykażą, czy innowacja spełnia standardy obsługi pasażerów i bezpieczeństwa.

Linia między południowym zachodem a Londynem jest tylko częściowo zelektryfikowana, a większość 300-kilometrowej podróży wymaga zasilania dieslem. Projekt zmierza do budowy akumulatorów zastępujących silnik wysokoprężny jako źródło zasilania w istniejącym pięciowagonowym pociągu zbudowanym przez Hitachi - obecnie znanym jako dwusystemowy ze względu na możliwość płynnego przełączania między zasilaniem elektrycznym i diesla.

Dodanie akumulatora stworzy hybrydowy pociąg elektryczny-diesel-akumulator (tri-mode), który zmniejszy zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla o ponad 20%. Wykorzystując jedynie energię akumulatorową do wjeżdżania i wyjeżdżania ze stacji i obszarów miejskich, pociągi poprawią jakość powietrza i radykalnie zmniejszą poziom hałasu, tworząc przyjazne środowisko dla pasażerów i osób mieszkających w pobliżu.

Podczas podróży między Penzance a Londynem, flota pociągów Intercity Express GWR zatrzymuje się obecnie na 15 niezelektryfikowanych stacjach, z których wszystkie mogłyby skorzystać na pociągach zasilanych wyłącznie bateriami.

Przewidywane udoskonalenia technologii akumulatorów - zwłaszcza w zakresie mocy wyjściowej i ładowania - stwarzają możliwości stopniowej wymiany większej liczby silników wysokoprężnych w pociągach dalekobieżnych. Celem jest stworzenie w pełni elektrycznego pociągu międzymiastowego, który może przejechać całą podróż między Londynem a Penzance - do końca lat 40. XX wieku - zgodnie z brytyjskim celem zerowej emisji netto do 2050 roku.

Instalowanie technologii akumulatorowej w pociągach może uzupełniać elektryfikację linii kolejowych i wzmocni uzasadnienie biznesowe dla modernizacji i zapewnić niskoemisyjną alternatywę dla krajowych podróży lotniczych.

 

GWR - Great Western Railway – brytyjski przewoźnik kolejowy posiadający koncesję na obsługę grupy tras lokalnych i regionalnych w zachodniej i południowo-zachodniej Anglii oraz południowej Walii, a także łączących te regiony z Londynem.

Eversholt Rail Group to brytyjska spółka kolejowa (ROSCO) założona w kwietniu 1994 roku w ramach prywatyzacji British Rail. Razem z Angel Trains i Porterbrook jest jednym z trzech oryginalnych ROSCO. W kwietniu 2020 roku Eversholt Rail Group posiadała 3593 pojazdy.