UTLC ERA: Nie planujemy podnoszenia stawek.

UTLC ERA: Nie planujemy podnoszenia stawek.

22 grudnia 2020 | Źródło: ULTC ERA / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Obecnie ponad 200 pociągów oczekuje na przejazd przez przejścia graniczne między Chinami a Kazachstanem. Zwiększone obciążenie wynika z chińskich wymogów administracyjnych dotyczących zwalczania COVID oraz dużego obciążenia pracą węzłów kolejowych.

Fot. ULTC ERA
Alexey Grom, CEO UTLC ERA

„Obecna sytuacja nie wpłynie na politykę cenową istniejących usług UTLC ERA na rozstawie 1520” - potwierdził Alexey Grom, CEO UTLC ERA, podczas konferencji prasowej: „Nie planujemy podwyżki stawek, przynajmniej w następnym kwartale. Utrzymanie aktualnych stabilnych cen jest jedną z głównych przewag konkurencyjnych kolei dla naszych klientów. Dodatkowo ma powstać pięć kolejnych terminali na granicy Kazachstanu, co pozwoli nie tylko ustabilizować sytuację, ale także zwiększyć przepustowość ”.

Aby zoptymalizować obciążenie pracą, w 2020 roku UTLC ERA zgodziła się na technologię podwójnych przewozów towarowych na terminalach granicznych, co znacząco przyczyniło się do zwiększenia przepustowości na granicy o 30% bez inwestycji w infrastrukturę.

 

„Prowadzimy obecnie negocjacje z Kolejami Chińskimi i Kazachstańskimi w celu integracji podobnych technologii na wschodniej granicy UE” - dodał Grom. Z optymizmem patrzymy na nadchodzący 2021 rok. W 2020 roku przewieźliśmy o 60% więcej niż wcześniej przewidywano. Koncentrujemy się na rozwijaniu nowych możliwości w naszej infrastrukturze, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na transport z Chin do Europy ”- powiedział Grom.

UTLC ERA szacuje, że w przyszłym roku wielkość dostaw wzrośnie o 10-15%.

„Pracujemy nad kilkoma nowymi korytarzami, przechodzącymi przez nowe przejścia graniczne w UE. Pierwszy ma zostać przetestowany przed końcem tego roku. Drugi będzie przebiegał wzdłuż kierunku kaliningradzkiego, a testy zaplanowano na I kwartał 2021 r. Nie mamy konkretnych zamówień na te korytarze, ale chcemy mieć dodatkowe rezerwy mocy w przypadku wzrostu wielkości dostaw. Wkrótce te projekty zostaną ogłoszone ”- powiedział Alexey Grom.

Terminal w Bałtijsku. Fot. UTLTC ERA
Terminal w Bałtijsku. Fot. UTLTC ERA

Niedawno UTLC ERA ogłosiła, że ​​przekroczyła poziom 500 000 TEU, zwiększając tym samym całkowity wolumen ruchu towarowego na torze Chiny-UE o 60%. Według Państwowego Komitetu ds. Rozwoju i Reform Chińskiej Republiki Ludowej, łączny ruch towarowy wszystkich przewoźników na tym torze od początku roku wyniósł 927 000 TEU. Do tej pory natężenie ruchu objęło 21 krajów i 92 miasta w Europie. UTLC ERA szacuje, że w przyszłym roku wielkość dostaw wzrośnie o co najmniej 10-15%.

Terminal w Kaliningradzie. Fot. UTLC ERA
Terminal w Kaliningradzie. Fot. UTLC ERA