W zakładzie Škoda Transportation w Pilźnie powstają nowe pociągi Moravia. 37 jednostek zostało zamówionych przez Region Południowo-Morawski. Posłużą do obsługi linii kolei elektrycznej IDS JMK. Oczywiście będą one pozbawione barier dla osób o niepełnej sprawności, klimatyzowane i umożliwią przewóz większej ilości wózków dziecięcych i rowerów. Pierwsze pojazdy powinny być gotowe do końca tego roku.
Region Południowo-Morawski zakupił od Škoda Transportation 25 czteroczłonowych jednostek RegioPanter (EMU310) z 333 miejscami siedzącymi i 6 jednostek dwuczłonowych (EMU140) z 146 miejscami siedzącymi. Jednocześnie umowa zawierała opcję zwiększenia w ciągu miesiąca zamówienia o kolejne sześć czteroczłonowych pojazdów z czego władze regiony skorzystały zlecając wykonanie łącznie 37 zestawów.
Oprócz umowy o zakup 37 jednostek zawarty został kontrakt na obsługę pojazdów, zgodnie z którym region zapłaci 32,60 CZK za każdy przejechany kilometr czteroczłonowego zestawu, a w przypadku dwuczłonowego - 29,48 CZK za kilometr. Kontrakt zawarto na trzydzieści lat. Kwoty te obejmują tzw. full service, który zawiera konserwację planową w określonych cyklach i zakresie, konserwację nieplanowaną, serwis, remont i czyszczenie. Przewoźnik w ogóle nie będzie musiał zajmować się konserwacją, a jedynie eksploatacją.
Malatura pojazdów oparta jest na kolorystyce nowego logo Regionu Południowomorawskiego. Nazwa Moravia ma łączyć nowe pociągi z lokomotywą Moravia, która przywiozła pierwszy pociąg do Brna 11 listopada 1838 roku.
Pojazdy w barwach regionów stają się coraz bardziej powszechne w Czechach, ale jeszcze nie w pełni na kolei. Stopniowo na przykład transport kolejowy w regionie Ústí nad Labem ma zostać zmieniony na zielony, gdzie dotychczas kolor regionalny był używany przez prywatnych przewoźników. Nowe zestawy w regionie pilzneńskim mają już swoją kolorystykę.
Władze Regionu Południowo-Morawskiego i Miasta Brna powołały w 2002 roku spółkę KORDIS JMK w celu wykonywania dwóch głównych działań: koordynacji usług transportowych w regionie południowomorawskim oraz stopniowe przygotowanie, wdrażanie i eksploatacja zintegrowanego systemu transportowego w całym regionie południowomorawskim.
Podmiotem na który zorientowany jest swoim działaniu KORDIS JMK jest pasażer-klient. Cały system transportowy w Regionie Południowomorawskim jest podporządkowany jego potrzebom (przy zachowaniu niezbędnej wydajności i ekonomii działania). Celem jest nie tylko utrzymanie aktualnej liczby użytkowników transportu publicznego w regionie południowomorawskim ale także osiągnięcie jej wzrostu.Koordynowanym przez KORDIS JMK operatorem realizującym przewozy kolejowe i autobusowe w regionie jest IDM JMK (Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje)