CZ LOKO wznowiło dostawy lokomotyw EffiShunter 1000 dla włoskiego operatora Mercitalia Rail

CZ LOKO wznowiło dostawy lokomotyw EffiShunter 1000 dla włoskiego operatora Mercitalia Rail

18 czerwca 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Włoski operator Mercitalia Rail posiada pięć maszyn eksploatowanych przez swój oddział Shunting & Terminal. Oprócz wcześniej dostarczonych lokomotyw 744 101 - 105 włoski narodowy kolejowy przewoźnik towarowy potwierdził w listopadzie 2018 roku opcję na kolejne pięć. Miały być dostarczone w lecie 2020 roku, oznaczone jako 744 115 - 119, jednak zamawiający nie był w stanie ich odebrać, gdyż utracił możliwość niezbędnego dofinansowania ze strony państwa, sytuacja ta zaistniała jeszcze przed kryzysem koronawirusowym. W związku z tym uzgodniono z CZ LOKO przesunięcie dostaw o rok, a producent musiał znaleźć innych odbiorców dla czterech maszyn, które już powstały lub były w trakcie produkcji..

Fot. Aurelio Stefanini

Ostatecznie lokomotywy 744 115 i 116 zostały przejęte przez Ferrovia Adriatico Sangritana, 744 117 i 119 przez Trenitalia TPER, a pojazd 744 118 przez Dinazzano Po (spółka zależna TPER zajmująca się przewozami towarowymi).

Fot. Aurelio Stefanini

Aurelio Stefanini zauważył dwie nowe lokomotywy EffiShunter 1000 w malaturze Mercilia Rail na stacji we włoskim Livorno, potwierdziły się zatem informacje, Iż CZ LOKO przystąpiło do realizacji wstrzymanego wcześniej zamówienia.

.

Tabliczka znamionowa jednej z lokomotyw. Fot. Aurelio Stefanini

 

Czteroosiowy, interoperacyjny spalinowo-elektryczny EffiShunter 1000, opracowany i produkowany przez CZ LOKO, ma moc 895 kW, prędkość maksymalną 100 km/h i siłę uciągu 267 kN. Wersja dla Włoch jest wyposażona w system bezpieczeństwa BL3. Przeznaczona jest do wszelkiego rodzaju prac manewrowych i ciężkiej pracy na bocznicach przemysłowych. Wyposażona jest w zmienne przeniesienie mocy AC/AC z silnika spalinowego na napędzany zestaw kołowy, a jej parametry spełniają najnowsze normy TSI dla eksploatacji w całej Europie. Lokomotywa wyposażona jest w cyfrowy system sterowania z diagnostyką on-line i monitoringiem GPS. Na życzenie klienta może być zainstalowane dodatkowe, zaawansowane wyposażenie techniczne, takie jak automatyczna regulacja prędkości, zdalne sterowanie radiowe lub automatyczne sprzęganie.

Fot. Aurelio Stefanini