Hitachi Rail zawarło porozumienie o przejęciu działu systemów transportu naziemnego firmy Thales

Hitachi Rail zawarło porozumienie o przejęciu działu systemów transportu naziemnego firmy Thales

05 sierpnia 2021 | Źródło: Hitachi Rail
PODZIEL SIĘ

Hitachi Rail zawarło wczoraj (04.08.2021r.) porozumienie w sprawie przejęcia działu systemów transportu naziemnego (GTS) francuskiej grupy przemysłowej Thales za 1,66 mld euro. Ostateczna cena zakupu zostanie ustalona po dokonaniu korekt typowych dla tego typu transakcji. Zamknięcie transakcji spodziewane jest pod koniec przyszłego roku, pod warunkiem spełnienia standardowych warunków, w tym uzyskania zgody organów regulacyjnych i antymonopolowych.

Hitachi Rail dostarczyło system autonomicznego metra dla Kopenhagi. Fot. Hitachi Rail

GTS, oddział Thalesa, jest światowym liderem w dziedzinie systemów sygnalizacji kolejowej i sterowania ruchem pociągów, telekomunikacji i systemów nadzoru oraz rozwiązań w zakresie pobierania opłat za przejazd.

W roku obrotowym 2020 GTS wygenerował 1,6 mld euro przychodów i zatrudnia obecnie około 9000 pracowników w 42 krajach, a jego siedziby znajdują się w Niemczech, Francji i Kanadzie.

W wyniku tej transakcji Hitachi Rail spodziewa się wzrostu przychodów poprzez globalne rozszerzenie produkcji systemów sygnalizacji kolejowej oraz wprowadzenie oferty "pod klucz" na nowe rynki. Połączone przedsiębiorstwo będzie miało pozycję globalnego lidera na rynku systemów sygnalizacyjnych.

Oczekuje się, że GTS potencjalnie pomoże Hitachi Rail osiągnąć przychody w wysokości 1 biliona jenów (7,7 mld euro) i dwucyfrowy wskaźnik skorygowanego dochodu operacyjnego do roku finansowego 2026, czyli w okresie około czterech lat po zamknięciu transakcji. Efekt synergii wynikający z fuzji szacuje się na ponad 100 mln euro rocznie.

Na początku kwietnia tego roku Hitachi Rail ogłosiło zamknięcie transakcji przejęcia brytyjskiej firmy technologicznej Perpetuum, która specjalizuje się w tworzeniu urządzeń pokładowych do monitorowania stanu technicznego taboru kolejowego oraz opartego na chmurze systemu przetwarzania analitycznego dla organizacji prewencyjnego utrzymania ruchu.