Po prezentacji w Ostrawie czas na Gdańsk. Nowy push-pull Škoda Transportation w drodze na TRAKO

Po prezentacji w Ostrawie czas na Gdańsk. Nowy push-pull Škoda Transportation w drodze na TRAKO

16 września 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Pociągi push-pull to w Czechach nowość. Pierwszy z pociągów, zbudowanych przez zakłady Škoda Transportation na zamówienie województwa morawsko-śląskiego został zaprezentowany 8 września br. w Ostrawie.Ten sam skład podąża właśnie do Gdańska, gdzie zostanie zaprezentowany na torach wystawowych Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2021.

Ostatnie przygotowania do drogi w lokomotywowni w czeskim Bohuminie. Fot. Miroslav Puchalter

 

Wprowadzona przez Škoda Transportation nowa generacja pojazdów dwupokładowych, zdaniem producenta w pełni odpowiada standardom obowiązującym w Europie Zachodniej. Pasażerowie pojadą nowoczesnymi, komfortowymi wagonami, które w standardzie posiadają klimatyzację oraz gniazdka do ładowania małych urządzeń elektronicznych. Docenią oni również nowe okna, które są wykonane tak, aby lepiej przepuszczać sygnały komórkowe. W procesie projektowania pociągu, pomyślano zarówno o pasażerach o niepełnej sprawności jak i też tych prowadzących aktywny tryb życia, dlatego jest w nich dużo miejsca na rowery i narty.

 

Ostatnie przygotowania do drogi w lokomotywowni w czeskim Bohuminie. Fot. Miroslav Puchalter

 

Wielką zaletą zestawu jest jego elastyczność i modułowość. Może być połączony i napędzany lokomotywą elektryczną lub dowolnym innym napędem, np. akumulatorowym, spalinowym, wodorowym itp. Dzięki temu zestaw może pracować zarówno na liniach zelektryfikowanych jak i niezelektryfikowanych. Kolejną zaletą jest możliwość modułowej zmiany pojemności pociągu poprzez dodawanie kolejnych wagonów, a tym samym efektywna zmiana pojemności pociągu zgodnie z aktualnymi potrzebami pasażerów i przewoźnika.

 

Ostatnie przygotowania do drogi w lokomotywowni w czeskim Bohuminie. Fot. Miroslav Puchalter

 

Nowe pociągi są również wyposażane w pokładową część Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS) oraz w elektronicznie sterowane drzwiami z przyciskiem i systemem bezpieczeństwa, który gwarantuje ich zablokowanie przed otwarciem przed ruszeniem pociągu.

 

Ostatnie przygotowania do drogi w lokomotywowni w czeskim Bohuminie. Fot. Miroslav Puchalter