Kolejne nowe lokomotywy Vectron wjeżdżają na polskie tory (już w Polsce podążają do Poznania) aktual

Kolejne nowe lokomotywy Vectron wjeżdżają na polskie tory (już w Polsce podążają do Poznania) aktual

15 listopada 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Do polskiej granicy dojechało już pięć nowych, wyprodukowanych w zakładzie Siemens Mobillity w Monachium Allach, lokomotyw Vectron przeznaczonych dla DB Cargo Polska i CargoUnit. Niebawem nowe maszyny trafią w ręce przewoźników. Warto zauważyć, iż lokomotywa CARGOUNIT ma nową malaturę, nie jak dotychczas granatową lecz czarną. Teraz są już w Polsce, w drodze do Poznania.

Nowy Tomyśl. Fot. Kurier Kolejowy

Skład złożony z pięciu lokomotyw do granicy doprowadził Taurus przewoźnika RailAdventure. Nowe maszyny Vectron MS oznaczone numerami 370 044, 370 045,370 046 i 370 047 (DB Cargo Polska) i 370 048 (CargUnit) dysponują maksymalną mocą 6,4 MW, są wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwijają maksymalną prędkość 160 km/h (lokomotywa CARGOUNIT - 200 km/h).

 

Taurus RailAdventure z nowymi lokomotywami w składzie w drodze do polskiej granicy. Fot. Kurier Kolejowy.

 

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach, a dzięki temu kompleksowo odpowiadające zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

W Polsce lokomotywy Vectron zostały zakupione przez CARGOUNIT, DB Cargo Polska, PKP CARGO, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal. Obecnie blisko 60 lokomotyw Vectron jest w rękach polskich przewoźników, a znacznie więcej wjeżdża codziennie na polskie tory z zagranicy. Do tej pory zostało sprzedanych ponad 1100 lokomotyw Vectron dla 56 klientów w 16 krajach. Flota Vectronów przejechała już blisko 500 mln kilometrów.

 

Fot. Kurier Kolejowy

 

Lokomotywy przeznaczone dla DB Cargo Polska zostały zakupione z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania OŚ Priorytetowa III, tak aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci drogowej TEN – T i samego transportu multimodalnego.

Siemens Mobility oraz CARGOUNIT w czasie wrześniowych Targów TRAKO ogłosiły podpisanie umowy ramowej na dostawę wraz z utrzymaniem do 30 najnowocześniejszych lokomotyw – Vectron MS. Kontrakt obejmuje dostawę 10 pojazdów do końca 2023 r. z opcją na zamówienie kolejnych 20 lokomotyw do 2024 r. Podążająca do Polski lokomotywa jest jedną z dwóch, które miały trafić do Polski jeszcze w tym roku.

 

Fot. Kurier Kolejowy

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Załadunek sprzętu pancernego na platformy kolejowe rozpoczyna kolejne szkolenie poligonowe Załadunek sprzętu pancernego na platformy kolejowe rozpoczyna kolejne szkolenie poligonowe
Następny artykuł TORPOL zmodernizuje układ torowo-peronowy i infrastrukturę kolejową na stacji Olsztyn Główny TORPOL zmodernizuje układ torowo-peronowy i infrastrukturę kolejową na stacji Olsztyn Główny