Nowe Impulsy 2 Szybkiej Kolei Miejskiej testowane na stołecznych torach

Nowe Impulsy 2 Szybkiej Kolei Miejskiej testowane na stołecznych torach

03 lutego 2022 | Źródło: SKM Warszawa
PODZIEL SIĘ

Trwają jazdy testowe dwóch pierwszych pojazdów Impuls 2 na stołecznych torach. Nowe pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przejechały dziś ponad 200 kilometrów na trasie linii S3 łączącej Warszawę Zachodnią (peron 9.) z Wieliszewem.

 

Fot. SKM Warszawa

 

- Testy na Warszawskim Węźle Kolejowym są obowiązkowym elementem odbiorów technicznych. Nowe pociągi muszą przejechać 600 kilometrów bez usterek, abyśmy mieli pewność, że mogą bezpiecznie wozić pasażerów - mówi Alan Beroud, Prezes Zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. Jazdy próbne służą także szkoleniu maszynistów, którzy muszą posiadać uprawnienia do obsługi pojazdów tego typu - dodaje Alan Beroud.

Jazdy testowe odbywają się z prędkością rozkładową a pociąg zatrzymuje się na wszystkich przystankach. W trasie sprawdzane jest funkcjonowanie pojazdu na szlaku, działanie urządzeń pokładowych, np. biletomatów oraz systemu informacji pasażerskiej. Każdy z maszynistów, który będzie prowadził Impulsa 2 z pasażerami na pokładzie musi przejść tzw. autoryzację, czyli „wyjeździć” 36 godzin pod nadzorem maszynisty – instruktora.

Ostatnie jazdy testowe będą miały miejsce w nocy z 3 na 4 lutego. Jeśli zakończą się pomyślnie, kolejnym krokiem będzie włączenie nowych pociągów do rozkładu jazdy. Pierwszy kurs z pasażerami odbędzie się na trasie linii S2, łączącej Sulejówek z portem lotniczym im. Fryderyka Chopina.

- Nowe pociągi będą wysyłane na obecne trasy Szybkiej Kolei Miejskiej, tak aby zwiększyć liczbę miejsc i komfort pasażerów – mówi Katarzyna Strzegowska, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. -Wykorzystamy je także do rozszerzenia sieci SKM, gdy tylko przebudowa infrastruktury kolejowej na to pozwoli, chcemy skierować pociągi do Piaseczna – dodaje Katarzyna Strzegowska.

 

 

 

Fot. SKM Warszawa

 

Terminowe dostawy

Kolejne dwa pojazdy z puli 21 zamówionych przez stołecznego przewoźnika przyjadą do Warszawy w połowie lutego, a następne dwa do połowy marca. Zgodnie z kontraktem producent ma dostarczyć wszystkie pociągi do końca listopada 2022 roku.

- Dostawy pojazdów Impuls 2 dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie realizowane są zgodnie z założonym harmonogramem. Już niebawem pierwsze nowe Impulsy zostaną włączone do ruchu i jestem przekonany, że będą równie niezawodne jak obecnie eksploatowane pojazdy NEWAGu przez Szybką Kolej Miejską - mówi Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu NEWAG S.A.

Wartość kontraktu realizowanego przez Newag wynosi blisko 668 milionów złotych brutto, z czego blisko 203 miliony pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020.  Umowa z Newagiem obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.

 

 

 

Fot. SKM Warszawa

 

Inwestycja Szybkiej Kolei Miejskiej obejmuje 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów, które można ze sobą łączyć w tzw. tandemy, zapewniając więcej miejsc w godzinach szczytu. Do dyspozycji pasażerów będą: Wi-Fi, ładowarki USB, miejsca na rowery, wózek oraz duży bagaż, a także nowoczesny system informacji i automaty biletowe. Na pokładzie znajdą się także ratujące życie defibrylatory AED.

Szybka Kolej Miejska działa na terenie aglomeracji warszawskiej i stanowi istotny element Warszawskiego Transportu Publicznego. Jest piątym – w oparciu o liczbę pasażerów – kolejowym przewoźnikiem w Polsce. Zapewnia mieszkańcom stolicy i okolicznych gmin wygodny dojazd do pracy czy szkoły, przewożąc rocznie około 22 milionów osób. Spółka eksploatuje nowoczesne pociągi, oferuje atrakcyjną alternatywę wobec samochodu, zmniejszając negatywny wpływ miasta na środowisko. www.skm.warszawa.pl

NEWAG SA to nowoczesna firma, skutecznie łącząca innowacyjną myśl techniczną z tradycjami sięgającymi 1876 roku. NEWAG jest wiodącym polskim producentem elektrycznych, spalinowych i hybrydowych pojazdów pasażerskich, lokomotyw elektrycznych i spalinowych oraz pojazdów metra i tramwajów.
www.newag.pl

 

W oczekiwaniu na pierwszy komercyjny kurs.... Fot. SKM Warszawa