W ciągu 2021 roku na Białoruskiej Kolei Państwowej wyremontowano 241,9 km torów. Ponadto wyremontowano 28 mostów kolejowych.
W ubiegłym roku położono również ponad 180 km ciągłego toru spawanego. Szyny bezspoinowe mają wiele zalet. Nie tylko zmniejsza zużycie szyn i części jezdnych taboru, ale także redukuje hałas powodowany przez transport kolejowy i pozwala na płynniejszą jazdę, co ma pozytywny wpływ na komfort pasażerów.
W celu wzmocnienia konstrukcji torów i zwiększenia prędkości pociągów w 2021 roku wymieniono ponad 150 zestawów zwrotnic.
Wykonanie wszystkich rodzajów prac związanych z naprawą i utrzymaniem torowiska pozwoliło w 2021 roku na zwiększenie dopuszczalnej prędkości pociągów pasażerskich na 200 km toru.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu pociągów, bieżącego utrzymania i naprawy torów kolejowych w obiektach torowych Kolei Białoruskich pracuje obecnie ponad 400 jednostek specjalnego taboru kolejowego.
W 2022 roku planowana jest naprawa 296,7 km torów, wymiana 200 zestawów rozjazdów na nowe na podkładach strunobetonowych oraz remont 20 mostów kolejowych.