Alstom i włoska Divisione Ferroviaria TUA podpisali dwa kontrakty o wartości 33 mln euro

Alstom i włoska Divisione Ferroviaria TUA podpisali dwa kontrakty o wartości 33 mln euro

15 lutego 2022 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom podpisał dwa kontrakty o wartości 33 mln euro z Divisione Ferroviaria TUA, spółką publiczną z regionu Abruzji we Włoszech, działającą w dziedzinie usług regionalnej mobilności pasażerskiej, na dostawę trzech nowych pociągów Coradia Stream Pop 2.0 oraz budowę nowego systemu sygnalizacji na trasach Lanciano-San Vito i Fossacesia/Torino di Sangro-Archi.

 

Coradia Pop w usługach komercyjnej we Włoszech. Fot. Alstom

Będą to nowe pociągi Coradia Stream POP 2.0 z 305 miejscami siedzącymi i całkowitą pojemnością 534 miejsc dla pasażerów stojących. Ten nowy pociąg regionalny ma ponad 84 metry długości, jest wyposażony w cztery silniki trakcyjne, stojak na rowery, monitory do informacji pasażerskiej, internet na pokładzie, kosze na śmieci, system liczenia osób, duże przestrzenie wewnętrzne ułatwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym, kamery monitoringu i klimatyzację regulowaną automatycznie w zależności od liczby pasażerów na pokładzie.

Pociągi Coradia Stream POP 2.0 mogą osiągnąć maksymalną prędkość 160 kilometrów na godzinę. Pociągi będą również wyposażone w opracowaną przez Alstom technologię ERTMS, która gwarantuje zwiększoną dostępność, mniejszy wpływ na środowisko oraz niższe koszty eksploatacji i utrzymania. Dostawa pierwszego nowego pociągu Coradia Stream POP 2.0 planowana jest na luty 2023 roku.

"Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani przez TUA do realizacji tych ważnych projektów mających na celu poprawę regionalnego systemu transportu w Abruzji. Pociąg Pop to najnowsza generacja regionalnego pociągu Coradia Stream, łatwo adaptowalnego, zrównoważonego, zaawansowanego technologicznie pociągu zaprojektowanego tak, aby spełniał wszystkie potrzeby pasażerów" - powiedział Michele Viale, General Manager of Alstom Italy and President and CEO of Alstom Ferroviaria

Nowy system sygnalizacji

Alstom wykona również projekt wykonawczy i zabuduje system sygnalizacji ETCS poziom 2 z GSM-R na liniach Lanciano-San Vito i Fossacesia/Torino di Sangro. System ten spełnia techniczne specyfikacje interoperacyjności wymagane przez Unię Europejską oraz normy CENELEC dotyczące bezpieczeństwa kolei, gwarantując najwyższy i najbardziej restrykcyjny wymóg bezpieczeństwa. Instalacje sygnalizacyjne na liniach TUA umożliwiają dostosowanie ich do standardów stosowanych w infrastrukturze we Włoszech.

 

Coradia Stream  jest najnowocześniejszym, niskopodłogowym, wysokowydajnym elektrycznym zespołem trakcyjnym (EMU) o prędkości maksymalnej do 200 km/h, który oferuje modułową konstrukcję umożliwiającą operatorom wybór najlepszej konfiguracji i wnętrza. Zaprojektowany na rynek europejski, Coradia Stream jest zdolny do eksploatacji we wszystkich głównych europejskich systemach zasilania. Łącznie ponad 660 pociągów opartych na rodzinie pociągów Coradia Stream zostało zamówionych przez Włochy, Luksemburg, Holandię, Niemcy, Danię i Hiszpanię, co zapewnia, że jest to sprawdzony produkt. Rodzina pociągów oferuje również bezemisyjne rozwiązania trakcyjne, takie jak baterie lub wodór dla linii niezelektryfikowanych.