LTG Cargo uruchamia od kwietnia regularne kolejowe połączenie intermodalne do Niemiec

LTG Cargo uruchamia od kwietnia regularne kolejowe połączenie intermodalne do Niemiec

24 marca 2022 | Źródło: LTG Cargo / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

LTG Cargo kontynuuje realizację swoich planów dywersyfikacji i rozpoczyna transport intermodalny do Duisburga w Niemczech. Nowa trasa towarowa zapewni klientom kolejowy dostęp do jednego z najważniejszych ośrodków przemysłowych w Europie i największego na świecie portu śródlądowego.

 

Fot. LTG Cargo

 

Pierwszy regularny pociąg z Kaunas Intermodal Terminal (KIT) do Duisburga odjedzie 4 kwietnia. Jest to pierwsza międzynarodowa trasa towarowa na Zachód, która będzie realizowana w trzech różnych krajach przez spółki Grupy LTG.

"Obecnie intensywnie pracujemy nad tym, aby zaoferować rynkowi jak najwięcej możliwości połączenia z Zachodem. Terminal intermodalny w Duisburgu umożliwi klientom dalszy transport naczep i kontenerów koleją do innych terminali. Z Duisburga regularnie kursują bezpośrednie pociągi do terminali w Niemczech, Włoszech, Polsce, Belgii, Holandii i Szwecji. Możliwe są również połączenia z Francją, a nawet Wielką Brytanią" - mówi Eglė Šimė, dyrektor zarządzający LTG Cargo.

Zespół LTG Cargo będzie działał na Litwie, natomiast LTG Cargo Polska, spółka zależna, zajmie się przewozami w Polsce i Niemczech. Dzięki pracy wykonanej w ubiegłym roku i zakończonemu sukcesem powołania oddziału w Polsce LTG Cargo będzie mogło zaoferować swoim klientom bardziej zrównoważony i opłacalny sposób transportu towarów do i z Europy Środkowej. Transport towarowy będzie organizowany w ramach możliwości przedsiębiorstw, co oznacza, że wszystkie niezbędne rozwiązania logistyczne będą dostarczane niezależnie.

Nowa trasa KIT-Duisburg-KIT będzie miała długość 3040 km. Pociąg będzie kursował trzy razy w tygodniu w obu kierunkach i będzie mógł przewieźć do 36 naczep i kontenerów z towarami wszelkiego rodzaju podczas jednego przejazdu. W najbliższych miesiącach spółka planuje również nawiązanie współpracy z nowymi klientami w Polsce oraz poszukiwanie sposobów pomocy litewskim przedsiębiorcom w imporcie surowców z krajów Europy Środkowej.