Łódzka hybryda testuje działanie urządzeń pokładowych ERTMS na linii pomiędzy Wrocławiem a Opolem

Łódzka hybryda testuje działanie urządzeń pokładowych ERTMS na linii pomiędzy Wrocławiem a Opolem

26 kwietnia 2022 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Niedawno przybyły do Łodzi, pierwszy z nowych pojazdów hybrydowych Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej przeznaczonych do wykonywania pasażerskich przewozów aglomeracyjnych i regionalnych w województwie łódzkim, odbywa jazdy próbne na linii wyposażonej w system ERTMS pomiędzy Wrocławiem a Opolem.

 

Łódzka hybryda na stacji Opole Główne. Fot. Andrzej Szarometa

 

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zdecydowała się na zakup trzech jednostek, których wartość wynosi blisko 103 mln zł brutto, natomiast w ramach umowy zamawiający może skorzystać z prawa opcji i zamówić kolejne dwie jednostki. Łączna wartość zamówienia wyniesie wtedy ponad 171 mln zł brutto.

Nowe zespoły trakcyjne w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej są wyposażane w monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, hotspot Wi-Fi, ładowarki USB oraz ratujące życie defibrylatory AED. Każdy z pojazdów będzie klimatyzowany i w pełni dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Pojazdy Impuls 2 typu 36WEh pomieszczą 300 osób, z czego ponad 140 osób na miejscach siedzących. Pojazd będzie poruszał się z prędkością 160 km/h pod trakcją elektryczną, natomiast przy użyciu napędu spalinowego jest to 120 km/h.

 

Łódzka hybryda na stacji Opole Główne. Fot. Andrzej Szarometa

 

Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 - relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Opoczno oraz nr 53 - relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów,  z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi.