Fińska firma Nurminen Logistics uruchomiła trasę Trans-Caspia z Chin omijającą Rosję

Fińska firma Nurminen Logistics uruchomiła trasę Trans-Caspia z Chin omijającą Rosję

12 maja 2022 | Źródło: Nurminen Logistics
PODZIEL SIĘ

Na nowej południowej trasie transkaspijskiej, pierwszy pełnowymiarowy pociąg kontenerowy firmy Nurminen Logistics wyruszył 10 maja 2022 r. z Chongqing w Chinach. Trasa rozpoczyna się w Chinach i biegnie przez Kazachstan, Azerbejdżan, Gruzję i Rumunię do Europy Środkowej. Trasa transkaspijska, łącząca transport kolejowy i morski, doskonale odpowiada potrzebom nowoczesnych łańcuchów transportowych, w których istotną rolę odgrywa czas i przyjazność dla środowiska, czas transportu z Chin do Europy Środkowej jest około trzy razy krótszy niż w przypadku transportu morskiego.

 

Fot. Nurminen Logistics

 

Nurminen Logistics zbudował tę trasę w ciągu dwóch miesięcy od podstaw wspólnie z kazachskimi kolejami, co świadczy o szerokiej wiedzy specjalistycznej firmy i jej zdolności do szybkiego reagowania na potrzeby klientów w zmieniającym się globalnym obszarze logistycznym.

"Otwarcie trasy wymagało od China Railways dużego zaufania do naszych działań, a przede wszystkim zaufania naszych klientów do nas. Ponadto, międzynarodowy zespół kolejowy Nurminen wykazał się również doskonałą wiedzą i umiejętnością realizacji zadań w trudnej i szybko zmieniającej się sytuacji" - mówi Olli Pohjanvirta, Prezes Zarządu Nurminen Logistics.

Zainteresowanie nową trasą jest duże, a pierwszy pociąg jest pełny. Następny pociąg, który odjedzie 25 maja, jest już prawie wyprzedany, gdyż pozostało tylko kilka wolnych miejsc. Cotygodniowe odjazdy mają rozpocząć się w czerwcu. W pierwszym pociągu znajdują się kontenery z szeroką gamą produktów od klientów z Europy. W kontenerach znajdują się komponenty z różnych gałęzi przemysłu oraz produkty letnie, od jacuzzi po sprzęt sportowy do uprawiania sportów na świeżym powietrzu.

Trasa Trans-Caspia wzmacnia obecne usługi kolejowe Nurminen "od drzwi do drzwi" między Azją a krajami nordyckimi oraz usługi pociągów kontenerowych między Norwegią, Szwecją i Finlandią. Trasa ta zwiększy również bazę klientów firmy w Europie Środkowej i umożliwi dalszy rozwój multimodalnych rozwiązań transportowych firmy.