ADY Container LLC i Rail Cargo Austria rozwiną euroazjatycki multimodalny transport kolejowy

ADY Container LLC i Rail Cargo Austria rozwiną euroazjatycki multimodalny transport kolejowy

12 maja 2022 | Źródło: Koleje Azerbejdżańskie / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Delegacja Kolei Azerbejdżańskich (ADY) pod przewodnictwem ich Prezesa Jawida Gurbanowa przebywająca z wizytą roboczą w Austrii, spotkała się z Prezesem Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB) Andreasem Matte. Strony podkreśliły rolę multimodalnych przewozów kolejowych we wzmacnianiu więzi gospodarczych i obrotów handlowych między obydwoma krajami.

 

Fot. Koleje Azerbejdżańskie

 

Spotkanie koncentrowało się na wzmożeniu wspólnych wysiłków na rzecz efektywniejszego wykorzystania Transkaspijskiego Międzynarodowego Szlaku Transportowego w kontekście sytuacji w regionie, zwiększenia wolumenu kolejowych przewozów multimodalnych w kierunku Chiny - Europa - Chiny i Azja Środkowa - Europa - Azja Środkowa.

Wzmacnianie wspólnych działań i partnerstw w tych obszarach było również tematem odrębnych spotkań bilateralnych delegacji Kolei Azerbejdżańskich z przedstawicielami czołowych europejskich operatorów logistycznych: Rail Cargo, Metrans i Bahnoperator.

Rail Cargo działa w 18 krajach, posiada 12 międzynarodowych centrów logistycznych i 16 terminali. Roczna zdolność przewozowa firmy to około 94 mln ton. Metrans dostarcza 200 bloków pociągów tygodniowo. Roczna wielkość przewozów wynosi 1,4 mln TEU. Bahnoperator wysyła tygodniowo 20 pociągów kontenerowych z Chin do Europy. To dość duże liczby.

Działalność tych firm, operujących w Europie Środkowej i Południowej, służy przeniesieniu hubu z Europy Północnej do Europy Południowej i Środkowej oraz utrzymaniu wolumenu ładunków na Transkaspijskim Międzynarodowym Szlaku Transportowym.

Podczas wizyty podpisano memorandum o współpracy pomiędzy ADY Container LLC, spółką zależną Kolei Azerbejdżańskich a Rail Cargo Austria. Strony będą współpracować, aby zapewnić nieprzerwaną i szybką dostawę multimodalnych ładunków kolejowych z Europy koleją Baku-Tbilisi-Kars, a także ładunków z rumuńskiego portu Konstanca do gruzińskiego portu Poti, a następnie do Azji Środkowej i Chin. W tym kontekście ADY Container Company wraz z gruzińskimi firmami GR Logistics i KTZ Express, przy wsparciu ASCO, uruchami transport ładunków kontenerowych między portami Poti-Constanta na Transkaspijskim Międzynarodowym Szlaku Transportowym. Statek „Shair Vagif” będzie pływał pomiędzy wspomnianymi portami trzy razy w miesiącu przez 10 dni w miesiącu. W każdym rejsie statkiem będą przewożone dwa bloki pociągów.