Pociągi Coradia Stream Intercity Next Generation (ICNG) dla NS są produkowane w Chorzowie

Pociągi Coradia Stream Intercity Next Generation (ICNG) dla NS są produkowane w Chorzowie

05 lipca 2022 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

W czasie minionego weekendu, o czym pisał Kurier Kolejowy, na Dworcu Głównym w Rotterdamie firmy Alstom i The Nederlandse Spoorwegen (NS) zaprezentowały Holendrom pociągi ICNG. Firma Alstom dostarczy NS, narodowemu przewoźnikowi kolejowemu w Holandii 70 pociągów Coradia Stream, które mogą jeździć z prędkością do 200 km/h. Przewiduje się, że pierwsze pociągi wjadą na tory sieci kolejowej w Holandii przed końcem tego roku. Ponadto, NS zamówiło 20 kolejnych pociągów Coradia Stream INCG, które będą przystosowane do przewozów w Belgii. Pociągi są produkowane w chorzowskiej fabryce Alstomu. 

 

Fot. Alstom

 

Nowe pociągi dla NS rozpoczynają kolejną erę transportu publicznego Holandii. Wykorzystują one najnowsze innowacyjne rozwiązania i wysoki komfort pociągów z rodziny Alstom Coradia Stream, które odniosły wielki sukces w całej Europie, co potwierdza prawie 900 pociągów już zamówionych w Danii, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Rumunii, Hiszpanii i Holandii.

Pociągi Coradia Stream są cenione za energooszczędny, bezpieczny i komfortowy transport pasażerów. Ponadto, mają imponujący wskaźnik dostępności równy ponad 97% i są łatwe w utrzymaniu. Jesteśmy dumni z tego, że NS wybrało Alstom, aby wspomóc transformację transportu w Holandii i jesteśmy pewni, że dla podróżnych z Holandii nasze pociągi będą znaczącą odmianą - powiedział Bernard Belvaux, Dyrektor Zarządzający Alstom Kraje Beneluksu.

Pociągi ICNG zaprojektowane przez Alstom dla NS są niezwykle wygodne. Zespoły Alstom włożyły wiele wysiłku w to, aby zastosować w nich najnowocześniejsze technologie, a równocześnie zapewnić wysoki komfort podróży dla pasażerów. W pociągach znajdują się przestronne i dobrze oświetlone, wielofunkcyjne przestrzenie, w których można czytać, odpoczywać i które są przystosowane dla wózków inwalidzkich i rowerów. Znajdują się w nich także toalety dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, a osoby te mogą podróżować korzystając z tych samych udogodnień, co pozostali podróżujący. Klimatyzacja, WI-FI, liczne możliwości ładowania telefonów i laptopów, a także lampki LED do czytania to kolejne elementy znacznie podnoszące jakość podróży tymi pociągami.

 

Hala produkcyjna Alstom w Chorzowie. Fot. Alstom

 

Produkcja pociągów ICGN w całości odbywa się w Chorzowie. Jest to pierwszy projekt budowy pociągów z rodziny Coradia Stream w Polsce. Wcześniej w zakładzie produkowaliśmy kompletne pociągi metra np. dla Warszawy, Dubaju czy Amsterdamu oraz tramwaje dla Istambułu - mówi Paweł Siwek, dyrektor chorzowskiego zakładu Alstomu. Uruchomienie produkcji pociągów ICGN zaowocowało wieloma inwestycjami i dalszą modernizacją zakładu. Wprowadziliśmy wiele najnowocześniejszych technologii produkcyjnych, rozwinęliśmy też dział konstruktorów pociągów. Produkcja pociągów ICGN stanowi obecnie ok. 60% wszystkich naszych aktywności w Chorzowie - podsumowuje Siwek.

Pociągi ICNG spełniają najwyższe standardy interoperacyjności i są wyposażone w urządzenia systemu ERTMS.  Umożliwiają one krótsze odstępy czasu między pociągami, większą częstotliwość i niższe zużycie energii poprzez wykorzystywanie elektronicznych predyktywnych poleceń sterujących i zarządzających jazdą pociągu, co zwiększa efektywność i niezawodność przewozów, szczególnie na liniach o wysokim natężeniu ruchu. Dzięki bardziej płynnym przewozom pasażerowie mogą spodziewać się częstszych i bezpieczniejszych połączeń.

 

Coradia Stream Intercity Next Generation (ICNG) na Dworcu Głównym w Roterdamie. Fot. Alstom.

 

Pociągi Coradia Stream ICNG to kolejny krok w kierunku zrównoważonej mobilności, która jest jednym z głównych globalnych celów Alstom, ponad 95% ich komponentów nadaje się do ponownego przetworzenia. Pociąg ten jest również wyposażony w nowoczesny system trakcyjny umożliwiający hamowanie z odzyskiem energii, a ruch pociągu wykorzystywany jest do zasilania układu hamulcowego, co pozwala na obniżenie aż o 35% zużycia energii przez pociąg, nie mówiąc już o mniejszym zużyciu kół. Dzięki bardziej opływowej konstrukcji z lepszymi parametrami emisji hałasu poprzez zastosowanie odpowiednich komponentów, a także wózków z pneumatycznym zawieszeniem, pociąg ICNG ogranicza hałas wewnątrz i na zewnątrz, co nie tylko przyczynia się do ochrony środowiska, ale również do większego komfortu podróży.

Klikając na ( https://digitaloffer.alstom.com/reveal5549/index.html) można odbyć interaktywną podróż na pokładzie wirtualnego pociągu ICNG na Dworcu Głównym w Rotterdamie.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Gdzie kupujemy bilety? Zyskuje Internet, tracą kasy Gdzie kupujemy bilety? Zyskuje Internet, tracą kasy
Następny artykuł Deutsche Bahn testuje systemy solarne na podkładach kolejowych Deutsche Bahn testuje systemy solarne na podkładach kolejowych