Pierwszy z pojazdów FLIRT DMU Stadlera dla Silver Line odbywał jazdy testowe w Utach (USA)

Pierwszy z pojazdów FLIRT DMU Stadlera dla Silver Line odbywał jazdy testowe w Utach (USA)

06 lipca 2022 | Źródło: Dallas Area Rapid Transit
PODZIEL SIĘ

Silver Line - część Dallas Area Rapid Transit (DART) wprowadzi do floty kolejowej nowy rodzaj pociągu - spalinowy zespół trakcyjny (DMU). DART zamówił swoje spalinowe pojazdy u szwajcarskiego producenta taboru kolejowego - firmy Stadler. Pociągi Silver Line będą podobne do pojazdów Stadler FLIRT, które kursują na regionalnej linii kolejowej TEXRail przewoźnika Trinity Metro.
 

Fot. Dallas Area Rapid Transit

 

W przeciwieństwie do pociągów Amtrak lub Trinity Railway Express, które posiadają lokomotywę spalinową ciągnącą wagony pasażerskie, każdy Silver Line DMU będzie miał własny napęd. Silnik diesla DMU generuje energię elektryczną dla pociągu i wszystkich systemów na nim. Zespół generatora diesla jest zainstalowany w oddzielnej, środkowej części pociągu, co pozwala podróżować w wyjątkowo cichych przedziałach pasażerskich.

W amerykańskiej fabryce Stadlera w Salt Lake City trwają prace nad DMU FLIRT dla projektu Dallas DART Silver Line. Właśnie światło dzienne ujrzał pierwszy z ośmiu czterowagonowych DMU. Jednostka była testowana w Utah, w okolicach zakładu Stadlera w Salt Lake City. Nowe pociągi będą świadczyć usługi dojazdowe na 41-kilometrowej linii łączącej lotnisko Dallas Fort Worth z Shiloh Road w Plano. Według planu powinny zacząć kursować pod koniec 2024 roku.

 

Jazda testowa nowej jednostki w Utach, nieopodal Zakładów Stadlera w Salt Lake City.

Źródło: Dallas Area Rapid Transit.

 

Pojazdy DMU firmy DART będą przyjazne dla środowiska, spełniając normy emisji spalin Tier IV Agencji Ochrony Środowiska USA (EPA) - najsurowsze i najwyższe z dotychczasowych.

EPA przyjęła normę emisji Tier IV, aby radykalnie zmniejszyć szkodliwe emisje spalin z silników wysokoprężnych, takich jak te używane w samobieżnych wagonach kolejowych przewożących pasażerów. Zaawansowane technologie kontroli emisji zmniejszą emisję spalin z silnika pociągu o ponad 90%.

 

Fot. Dallas Area Rapid Transit 

 

Pojazdy te zostały zaprojektowane tak, aby zminimalizować emisję hałasu. Każdy pojazd będzie miał fartuchy kół, obudowy, przegrody, uszczelnienia, absorpcję akustyczną i panele nadwozia, które zmniejszą hałas i wibracje generowane przez koła, szyny, silniki i wszystkie elementy wyposażenia.