Kampania Alfabet dobrych manier bądź życzliwy, kulturalny podróżując środkami transportu publicznego

Kampania Alfabet dobrych manier bądź życzliwy, kulturalny podróżując środkami transportu publicznego

15 sierpnia 2022 | Źródło: Warszawska Kolej Dojazdowa
PODZIEL SIĘ

W dniu 8 sierpnia br. Warszawska Kolej Dojazdowa rozpoczęła kampanię „Alfabet dobrych manier”, która będzie zwracać uwagę naszych pasażerów jak ważne jest życzliwe i kulturalne zachowanie wobec współpasażerów. Na podstawie wyników badań ankietowych zostały przygotowane plansze przedstawiające postawy, które nam przeszkadzają i sprawiają, że podróż staje się mniej komfortowa a często uciążliwa.

 

Fot. Warszawska Kolej Dojazdowa

 

Podróże środkami transportu publicznego to nasza codzienność. Podróżujemy do pracy, do szkoły, na zakupy, rekreacyjnie. Jednak czy zwracamy uwagę na to, czy nasze zachowanie i przyzwyczajenia nie sprawiają, że wspólna podróż pociągiem staje się dla współpasażera uciążliwa? A przecież powinniśmy starać się, żeby podróż była przyjemna dla wszystkich, nie tylko dla nas samych. Dlatego też 8 sierpnia rozpoczęliśmy kampanię pn. „Alfabet dobrych manier”, która za pomocą plansz cyklicznie wyświetlanych na monitorach LCD w pociągach przybliży negatywne zachowania, których należy unikać, aby podróż WKD była komfortowa i przyjemna dla wszystkich.

- Podróż w komfortowych warunkach to nie tylko nowoczesne oraz wygodne pociągi, ale również właściwe i kulturalne zachowanie współpasażerów. Pomysł na kampanię poddali nam sami pasażerowie, zgłaszając przy różnych okazjach problemy z zachowaniami osób podróżujących naszą WuKaDką  - powiedział Tomasz Tretter, Członek Zarządu WKD.

W okresie od 3 lutego do 31 marca br. WKD przeprowadziła badania ankietowe, aby poznać opinię naszych podróżnych, jakie zachowania współpasażerów uważają za najbardziej kłopotliwe podczas podróży WuKaDką. Nasi ankietowani najczęściej wskazywali m.in. na: głośne rozmowy, brak higieny osobistej, blokowanie drzwi, kładzenie nóg i bagażu na siedzeniu, spożywanie jedzenia i napojów czy niezakrywanie ust i nosa podczas kaszlu czy kichania. Na podstawie otrzymanych wyników zostało przygotowanych 14 plansz, które będą promować zasady prawidłowego i kulturalnego podróżowania. Cykliczna emisja prostego przekazu działającego na wyobraźnie zwróci uwagę na zachowanie, które nie powinno mieć miejsca w pociągu. Pozwoli również wpłynąć na zmianę postaw osób postępujących niewłaściwie podczas podróży środkami transportu publicznego.

Pamiętajmy, że WuKaDką nie podróżujemy sami, dlatego dbajmy o to by nasze zachowanie nie było uciążliwe dla współpasażerów. Podróż środkami transportu publicznego dla wszystkich powinna być przyjemna  i komfortowa, postarajmy się o to wspólnie.