BEMU Stadlera wraz ze stacją VOLTAP nominowani do nagrody German Sustainability Award Design 2023

BEMU Stadlera wraz ze stacją VOLTAP nominowani do nagrody German Sustainability Award Design 2023

28 sierpnia 2022 | Źródło: Sustainability Award Design / Stadler / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Akumulatorowy elektryczny zespół trakcyjne firmy Stadler (BEMU) wraz ze ze stacją szybkiego ładowania VOLTAP Stadtwerke Tübingen GmbH zostali nominowani do niemieckiej nagrody Sustainability Award Design. A' Design Award and Competition to jedno z największych na świecie, najbardziej prestiżowych i wpływowych wyróżnień w dziedzinie wzornictwa. Logo A' Design Award Winner, symbolizuje wyjątkową doskonałość wzornictwa w produktach, projektach i usługach.

 

Fot. German Sustainability Award Design 2023


Nowoczesne pociągi mogą jeździć elektrycznie także na trasach pozbawionych sieci trakcyjnych. Wydajne akumulatory mogą niezawodnie zasilać pociągi w energię elektryczną na odcinkach torów. Akumulatorowe elektryczne zespoły trakcyjne (BEMU) firmy Stadler są przeznaczone do obsługi niezelektryfikowanych lub tylko częściowo zelektryfikowanych linii o długości do 150 km i dzięki temu są uniwersalne. Na odcinkach linii z siecią trakcyjną pociągi jeżdżą klasycznie elektrycznie z podniesionym pantografem i ładują akumulatory. Jednocześnie energia hamowania jest wykorzystywana do ładowania. Tam, gdzie kończy się sieć trakcyjna, kontynuują swoją podróż w trybie akumulatorowym.

 

Fot. Sustainability Award Design 

 

VOLTAP to innowacyjne rozwiązanie do szybkiego ładowania pociągów akumulatorowych - bezpośrednio na torach. Zasięg BEMU na liniach niezelektryfikowanych jest ograniczony. Aby przyspieszyć wykorzystanie pociągów akumulatorowych na takich liniach, Stadtwerke Tübingen i Furrer+Frey opracowały stację szybkiego ładowania akumulatorów VOLTAP i przetestowały ją z akumulatorem FLIRT firmy Stadler. VOLTAP oferuje wysoką elastyczność przy niskich kosztach. Stacja szybkiego ładowania może znacznie rozszerzyć możliwości zastosowania pociągów akumulatorowych i tym samym przyczynić się do szybszego wyparcia z torów pociągów spalinowych.

Cały system pociągu akumulatorowego i stacji szybkiego ładowania jest ważnym elementem składowym zrównoważonej transformacji w transporcie kolejowym, a tym samym zwrotu w zakresie mobilności i osiągnięcia międzynarodowych celów klimatycznych.