Porterbrook, GB Railfreight i Greenbrier mają przyjemność zaprezetować pierwsze zdjęcie zupełnie nowego wagonu skrzyniowego JNA-X. Prototyp, który pomyślnie przeszedł proces audytu i kontroli, jest pierwszym, który zjechał z linii produkcyjnej w Rumunii.
Prototyp powstał w ramach umowy na 50 nowych wagonów skrzyniowych ogłoszonej w marcu tego roku pomiędzy Porterbrook*, GB Railfreight* i Greenbrier*. Dostawa wagonów skrzyniowych do Wielkiej Brytanii odbędzie się w dwóch partiach jeszcze w tym roku - pierwsza dotrze we wrześniu, a druga w październiku.
Wagon, który jest wyposażony w przyjazne dla torów wózki, został zaprojektowany tak, aby zoptymalizować masę własną, pojemność i ładowność przy najkrótszej długości wagonu nad zderzakami dla materiału sypkiego, który będzie transportowany. Konstrukcja pudła wykonana jest z wysokowytrzymałej stali, co zapewnia niezawodność i trwałość konstrukcji przez cały okres eksploatacji wagonu.
Czteroosiowy wagon gondolowy o objętości nadwozia 60 m³, przeznaczony do przewozu materiałów budowlanych, wyposażony jest w nowoczesne wózki i charakteryzuje się dobrym stosunkiem masy własnej, objętości nadwozia i ładowności. Nadwozie wagonu wykonane jest z wysokowytrzymałej stali, co zapewnia długą żywotność. Wagony są produkowane w europejskim zakładzie Greenbrier w Arad w Rumunii.
Porterbrook to brytyjskie przedsiębiorstwo taborowe (ROSCO), utworzone w ramach prywatyzacji British Rail. Od ponad 25 lat znajduje się w centrum brytyjskiej sieci kolejowej i jest właścicielem około jednej czwartej krajowej pasażerskiej floty kolejowej.
Założony w 1999 roku i z siedzibą w Londynie, GB Railfreight jest trzecim co do wielkości operatorem kolejowych przewozów towarowych w Wielkiej Brytanii.
W czerwcu 2017 r. spółki The Greenbrier Companies, Inc (NYSE: GBX) i AstraRail Management GmbH połączyły się i rozpoczęły działalność pod nazwą Greenbrier Europe. Obejmuje ona działalność europejskich operacji Greenbrier z siedzibą w Świdnicy, w Polsce oraz AstraRail z siedzibą w Arad, w Rumunii. W Arad znajduje się siedziba AstraRail, gdzie na powierzchni 150 000 metrów kwadratowych produkowane są wózki i wagony towarowe.