Siemens Mobility stworzy autonomiczne metro na Tajwanie

Siemens Mobility stworzy autonomiczne metro na Tajwanie

07 października 2022 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Siemens Mobility, wraz z partnerami konsorcjum ST Engineering i Stadler, otrzymał kontrakt Electrical and Mechanical (E&M) pod klucz na dostarczenie żółtej linii dla metra w Kaohsiung. Siemens Mobility dostarczy swoją najnowocześniejszą technologię sygnalizacji CBTC z funkcjonalnością GoA4, która pozwoli na w pełni zautomatyzowaną obsługę pociągów (ATO). Ponadto Siemens Mobility dostarczy swój wysoce niezawodny i precyzyjny system komunikacji radiowej Airlink, który ułatwi komunikację z urządzeniami sygnalizacji przytorowej i pokładowej, które zostaną zainstalowane w nowych pociągach.

 

Fot. Siemens Mobility

 

- Jesteśmy zachwyceni, że przyznano nam możliwość dostarczenia naszej najlepszej w swojej klasie technologii, która pomoże poprawić infrastrukturę i zrównoważony rozwój metra w Kaohsiung. Nasze zdigitalizowane i zautomatyzowane rozwiązania sygnalizacyjne pozwolą Żółtej Linii na funkcjonowanie z podwyższonym poziomem punktualności, dostępności i doświadczeń pasażerów. Zmniejszy się również ilość sprzętu stosowanego wzdłuż linii, dzięki czemu system będzie bardziej niezawodny i łatwiejszy w utrzymaniu. Ten ważny projekt opiera się na naszej wiodącej pozycji w dostarczaniu zautomatyzowanych systemów sygnalizacji i dalej rozszerza nasz rosnący ślad na Tajwanie - powiedział Andre Rodenbeck, dyrektor generalny Rail Infrastructure w Siemens Mobility.

 

Fot. Siemens Mobility

 

Z populacją około 2,72 mln, Kaohsiung jest trzecim najbardziej zaludnionym obszarem na Tajwanie i centrum gospodarczym południa. Nowa Żółta Linia Kaohsiung będzie składać się z 22 stacji podziemnych i 1 stacji podwyższonej, a trasa o długości 22,8 km połączy się z istniejącą siecią metra. Po zakończeniu budowy Żółta Linia zapewni zrównoważony, bezpieczny i wysoce niezawodny system transportu publicznego, łączący sześć najważniejszych dzielnic, uniwersytety i szkoły. Linia ta będzie docelowo obsługiwać ponad 40% populacji miasta.

W grudniu 2030 roku planowany jest pierwszy etap obsługi przychodowej na 13 stacjach i jednej zajezdni. Uruchomienie całej trasy planowane jest na styczeń 2034 roku. Żółta linia zapewni wygodny transfer do istniejących czerwonej i pomarańczowej linii Kaohsiung, które zostały wcześniej dostarczone przez Siemens Mobility i wprowadzone do eksploatacji w 2008 roku.

 

Fot. Siemens Mobility

 

Rozwiązanie Siemens Mobility CBTC Trainguard MT jest najszerzej wdrożonym systemem automatycznego sterowania pociągiem na świecie i jest używane przez wielu operatorów, w tym w m.in. w Paryżu, Pekinie, Nowym Jorku, Londynie, Hong Kongu i Buenos Aires.