Nowy pociąg wahadłowy połączy Dörpen w północnych Niemczech z Duisburgiem i Ludwigshafen. Usługa ta oferuje 3 przejazdy w obie strony tygodniowo i umożliwia dalsze połączenia z Włochami i Europą Południowo-Wschodnią. Uruchomienie nastąpi 17.10.2022.
Hupac jest wiodącym europejskim operatorem sieci intermodalnej z wolumenem przewozów wynoszącym 1,1 miliona przesyłek drogowych rocznie. Od ponad pięćdziesięciu lat jest pionierem innowacyjnych i niezawodnych usług transportu kolejowego, wnosząc tym samym kluczowy wkład w zmianę środków transportu i ochronę środowiska.
Sieć Hupac obejmuje połączenia między głównymi europejskimi obszarami gospodarczymi i miejscami przeznaczenia aż po Daleki Wschód. Każdego dnia około 160 pociągów Hupac z własnymi wagonami jest w ruchu, przewożąc kontenery, nadwozia wymienne i naczepy.
Grupa Hupac składa się z 23 spółek z siedzibami w Szwajcarii, Włoszech, Niemczech, Holandii, Belgii, Hiszpanii, Polsce, Rosji i Chinach i liczy 630 pracowników w pełnym wymiarze godzin.
Spółki Grupy Hupac dysponują 8.100 platformami kolejowymi i działając jako neutralny, niezależny operator transportu kombinowanego, łączą przesyłki firm transportowych w kompletne pociągi. Trakcja jest dostarczana przez zewnętrzne firmy kolejowe. Hupac obsługuje wydajne terminale w kluczowych lokalizacjach i inwestuje w transformację cyfrową.
Firma Hupac Ltd została założona w Chiasso w 1967 roku. Firma ma około 100 udziałowców. Kapitał zakładowy w wysokości 20 mln CHF jest w 72% w posiadaniu firm logistycznych i transportowych oraz w 28% w posiadaniu firm kolejowych. Zapewnia to bliskość rynku i niezależność od spółek kolejowych.
7 września 2022 r. Hupac otworzył oficjalnie nowy terminal przeładunkowy w Brwinowie pod Warszawą. Obiekt wspiera zrównoważoną wymianę towarów w Europie Środkowo-Wschodniej i jako wydajny węzeł komunikacyjny umożliwia dalszy rozwój transportu intermodalnego.
Hupac Terminal Brwinów położony jest w rejonie logistycznym około 25 km na południowy zachód od Warszawy. Obiekt, którego zdolność przeładunkowa w fazie drugiej wynosić będzie 12 par pociągów dziennie, może przenieść z drogi na kolej do 180 000 UTI rocznie. Zapobiega to powstawaniu dziesięciokilometrowych korków każdego dnia i zmniejsza emisję CO2 nawet o 250 000 ton rocznie.