Alstom z umowę ramową na dostawę systemu ERTMS dla środkowych i południowych Włoch

Alstom z umowę ramową na dostawę systemu ERTMS dla środkowych i południowych Włoch

19 października 2022 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom, światowy lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, podpisał umowę ramową o wartości około 900 mln euro z Rete Ferroviaria Italiana (RFI) na zaprojektowanie, dostarczenie i uruchomienie systemu ERTMS (najbardziej zaawansowanego spośród dostępnych obecnie systemu nadzoru i sterowania pociągiem) na dużą skalę we Włoszech.

 

Fot. Adrian Sulyok / Alstom

 

Alstom dostarczy i zainstaluje najnowszy system sygnalizacji ERTMS Baseline 3 Level 2 z GSM-R, oraz cyfrową blokadę ACCM (Wielostanowiskowe Centrum Komputerowe) na 27 liniach zarządzanych przez RFI w regionach Sardynia, Molise, Puglia, Umbria, Lazio i Kampania. System zaproponowany przez Alstom spełnia techniczne specyfikacje interoperacyjności wymagane przez Unię Europejską i CENELEC (Europejski Komitet Normalizacji Elektrotechnicznej) - normy dotyczące bezpieczeństwa kolei, gwarantując najwyższe standardy bezpieczeństwa.

"Dzięki tej nowej umowie Alstom potwierdza swoją pozycję referencyjnego gracza w sektorze kolejowym we Włoszech. Wybór przez RFI po raz drugi jednego z kluczowych projektów włoskiego Narodowego Planu Odbudowy i Odporności jest dla Alstom powodem do dumy. Dowodzi to również zaangażowania firmy Alstom w dostarczanie Włochom innowacyjnych technologii mających na celu poprawę infrastruktury kolejowej kraju oraz zapewnienie inteligentnych i zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności, z których skorzystają pasażerowie" - wyjaśnił Gian Luca Erbacci, prezes regionu Europa w firmie Alstom.

 

Fot. Alstom / Krystna & Aleksander / rabij.com 

 

Obszar "Południe - Centrum" jest częścią przetargu o wartości 2,7 mld euro, ogłoszonego przez RFI na wdrożenie ERTMS w całym kraju. Stanowi ona ostatnią część projektów technicznych, które będą finansowane w ramach NRRP - włoskiego Krajowego Planu Odbudowy i Odporności i przekształcą łącznie około 4,8 tys. km linii kolejowych.

ERTMS to najnowszy i najbardziej zaawansowany system zarządzania ruchem kolejowym w całej Europie. Stanowi on wielki projekt przemysłowy, dzięki któremu transport kolejowy stanie się bardziej płynny i konkurencyjny na całym kontynencie.

ERTMS zapewnia interoperacyjność krajowych systemów kolejowych, zmniejszając koszty zakupu i utrzymania systemów sygnalizacji, a także zwiększając regularność pociągów i przepustowość sieci.

Od 160 lat Alstom produkuje we Włoszech pociągi, a od 90 lat dostarcza rozwiązania w zakresie sygnalizacji i elektryfikacji. Obecnie, posiadając 10 zakładów w całym kraju i zatrudniając ponad 3500 pracowników jest znaczącym lokalnym pracodawcą, uznawanym za lidera na włoskim rynku kolejowym.