Terminal Korgas na granicy Kazachstanu i Chin osiągnął ten wolumen w 2022 roku ponad miesiąc wcześniej niż w ubiegłym roku. Pokazuje to, że ruch Nowego Jedwabnego Szlaku nadal znajduje się na ścieżce wzrostu, choć nieco wolniej niż oczekiwano, ze względu na szereg zakłóceń w łańcuchu dostaw.
6-tysięczny pociąg wiózł różne towary, w tym urządzenia techniczne i elektryczne, na Białoruś (Belarus), w obwodzie mińskim. Firma Xinjiang Railway Company, która obsługuje pociąg, powiedziała, że zwiększenie pojemności terminalu i renowacja jego obiektów jest kluczem do utrzymania optymalnego poziomu usług transportowych między Chinami i Europą oraz utrzymania wysokiej liczby pociągów. Inwestycje te przyczyniły się do optymalizacji procedur celnych i obsługi pociągów. Jednocześnie terminal dążył do poprawy organizacji i przepływu pociągów zachodnich przejeżdżających przez Korgas w celu utrzymania równowagi pomiędzy ruchem wschodnim i zachodnim.
Gigantyczny terminal ma za zadanie nadążyć za liczbą pociągów tranzytowych z Chin do Europy, co zwykle oznacza obsługę średnio 19 pociągów na dobę. Od momentu uruchomienia pociągów towarowych Chiny-Europa, przez obiekt przejechało ponad 24 000 pociągów, obsługujących 73 różne trasy euroazjatyckie. Usługi terminalu w Korgas łączą Chiny z osiemnastoma krajami i czterdziestoma pięcioma miastami.