Prawie 1000 miejsc na parkingach PKP Mobility

Prawie 1000 miejsc na parkingach PKP Mobility

12 stycznia 2023 | Źródło: PKP S.A.
PODZIEL SIĘ

Dwa we Wrocławiu, po jednym w Warszawie i Bolesławcu – Polskie Koleje Państwowe S.A. uruchomiły kolejne nowe parkingi pod marką PKP Mobility.

Działają one przy dworcu kolejowym w Bolesławcu, pod placem przed dworcem Wrocław Główny (parking podziemny), przy ul. Joannitów 13 we Wrocławiu za budynkiem dawnej dyrekcji kolei oraz przy al. Jerozolimskich 56c w Warszawie (wjazd od ulicy Żelaznej).

 

Parking podziemny dworca Wrocław Główny. Fot. PKP S.A.

 

Sieć parkingów PKP Mobility charakteryzuje się ujednoliconym standardem usługi, przejrzystymi zasadami, czytelnym cennikiem i wygodą korzystania, co w efekcie przekłada się na spójny model zarządzania bezpośrednim otoczeniem obiektów należących do PKP S.A.

- Zapewnienie miejsc postojowych o odpowiednim standardzie jest szczególnie istotne w czasach, w których duża część społeczeństwa łączy podróż samochodem z innymi środkami transportu, również z koleją. PKP Mobility wychodzi naprzeciw potrzebom klientów, zapewniając jednocześnie wartość dodaną dla PKP S.A. poprzez generowanie zysków z nowej działalności biznesowej - mówi Rafał Zgorzelski, członek zarządu ds. strategii i logistyki w PKP S.A.

 

Sieć parkingów PKP Mobility. Źródło: PKP S.A.

 

Płatność za parkingi, we wszystkich lokalizacjach jest możliwa w parkomatach, gdzie można uiścić opłatę kartą oraz bilonem. Alternatywą jest płatność za pomocą aplikacji mobilnych. Z kolei w specjalnym e-sklepie PKP Mobility wykupimy abonamenty miesięczne. Parkomaty PKP Mobility dla wszystkich lokalizacji wyprodukowały, zainstalowały oraz serwisują Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. Urządzenia te są częściowo zasilane z pomocą paneli fotowoltaicznych.

W ramach usługi PKP Mobility w 2021 roku zostało udostępnionych około 500 miejsc parkingowych, a w 2022 roku kolejnych 445. Stworzenie parkingów PKP Mobility zostało poprzedzone szczegółową analizą popytu na usługę parkingową, lokalnego otoczenia rynkowego oraz zapotrzebowania pasażerów i użytkowników dworców w ramach transportu na „pierwszej i ostatniej mili".