DB zainwestuje miliard euro na 138 mniejszych działań infrastrukturalnych w całym kraju do 2025 r.

DB zainwestuje miliard euro na 138 mniejszych działań infrastrukturalnych w całym kraju do 2025 r.

04 kwietnia 2024 | Źródło: DB AG / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Program infrastrukturalny "Małe i średnie środki" o wartości czterech miliardów euro dla sieci kolejowej robi postępy. Do końca 2025 r. zrealizowanych zostanie 138 z 355 zaplanowanych projektów. Stanowi to 40 procent planowanych działań o wartości inwestycji wynoszącej około miliarda euro.

Fot. DB AG

Projekty obejmują środki infrastrukturalne, takie jak dodatkowe urządzenia przesiadkowe, dodatkowa sygnalizacja i operacje przełączania torów lub nowe perony. Program ma na celu szybkie osiągnięcie pozytywnych efektów w zakresie przepustowości i punktualności dla pasażerów i klientów transportu towarowego. Projekty są finansowane głównie z pakietu ochrony klimatu rządu federalnego i środków własnych Deutsche Bahn. Mają one zostać w pełni wdrożone do 2030 roku.

Philipp Nagl, CEO DB InfraGO AG: "Program jest ważną częścią naszych zadań w DB InfraGO. Chodzi o istniejącą sieć. Zgodnie ze strategią Grupy Strong Rail, od 2022 r. koncentrujemy się na "małych i średnich środkach", aby szybko wyeliminować wąskie gardła przy bardzo dobrym stosunku ceny do wydajności i uczynić sieć bardziej odporną. Dzięki przyspieszonemu wdrażaniu - na przykład poprzez łączenie środków i usprawnianie planowania projektów - jesteśmy w coraz większym stopniu w stanie szybko osiągnąć duży wpływ dzięki małym i szczególnie skutecznym projektom. Korzystają na tym bezpośrednio nasi pasażerowie i klienci transportu towarowego".

Projekty dotyczące terminali transportu kombinowanego, urządzeń do formowania pociągów i nowych bocznic mają na celu poprawę jakości procesów produkcyjnych w kolejowym transporcie towarowym. Rozbudowa sieci dla długich pociągów towarowych (sieć o długości 740 metrów) stworzy więcej możliwości wyprzedzania dla tych długich pociągów. W transporcie lokalnym realizowane są działania skoordynowane z krajami związkowymi.

Kilka przykładów: Budowa stacji przesiadkowej Simssee i węzła Landl na linii Kufstein-Rosenheim-Salzburg, która zostanie ukończona w 2023 r., zapewni większą przepustowość i możliwości dyspozytorskie. Około 20 milionów euro zostanie zainwestowanych w odcinek Wandersleben (Turyngia) do końca tego roku w celu optymalizacji obszaru na linii Erfurt-Bebra dla pociągów towarowych o długości 740 metrów.