Stadler wyposaży pojazdy Deutsche Bahn w technologię sygnalizacyjną

Stadler wyposaży pojazdy Deutsche Bahn w technologię sygnalizacyjną

13 stycznia 2023 | Źródło: Stadler Rail
PODZIEL SIĘ

Stadler i DB Netz AG podpisały umowę na doposażenie nawet 80 pojazdów utrzymania ruchu i do prac torowych w system sterowania pociągiem Stadler ETCS GUARDIA (European Train Control System). System GUARDIA zostanie po raz pierwszy zastosowany na dużą skalę w sektorze utrzymania ruchu w Deutsche Bahn.

 

Fot. Stadler Rail

 

Stadler wygrał ogólnoeuropejski przetarg na zainstalowanie opracowanego przez siebie rozwiązania sterowania pociągiem GUARDIA (ETCS Baseline 3.6.0) w maksymalnie 80 pojazdach specjalnych należących do DB Netz AG. Początkowo system będzie montowany w ośmiu wozach serwisowych i torowych serii 711.1 i 741.X, które od 2024 roku będą używane w sieciach DB Netz AG w Niemczech i Szwajcarii. Zamówienie obejmuje opcję na kolejne 72 pojazdy.

Ten projekt doposażenia jest drugim przypadkiem, kiedy GUARDIA została zamontowana w pojazdach Deutsche Bahn. DB Advanced Train Lab serii BR 605, który został wystawiony na targach Innotrans 2022, oraz dwie lokomotywy typu BR 185.2 również zostały wyposażone w GUARDIA podczas projektu pilotażowego.

Zwiększa to znacznie niezawodność i bezpieczeństwo tych pojazdów utrzymania ruchu i prac torowych, które są wyposażone w ten system, ponieważ w porównaniu do starszych wersji ETCS, ETCS Baseline 3.6.0 posiada dodatkowe funkcje operacyjne. Prowadzą one do oszczędności czasu i pozwalają na bardziej efektywne wykorzystanie pojazdów.

System sterowania pociągiem GUARDIA ETCS jest zatwierdzony i używany w kilku krajach, np. od 2021 roku w nowych pociągach FLIRT firmy BLS AG w Szwajcarii, a także w Niemczech, Polsce, na Węgrzech, w Słowenii i Holandii. Najnowsza wersja Baseline 3.6.0 została już zatwierdzona dla Niemiec i Holandii.

Marc Trippel, szef działu sygnalizacji w firmie Stadler - "Jesteśmy bardzo dumni, że możemy zrealizować to przyszłościowe zamówienie dla Deutsche Bahn. Decyzja ta odzwierciedla zaufanie do rozwiązania GUARDIA ETCS firmy Stadler, które zostało zbudowane w trakcie projektu pilotażowego. Doposażając istotne dla infrastruktury pojazdy utrzymania ruchu i prac torowych, wnosimy istotny wkład w cyfryzację niemieckiej sieci kolejowej. Cieszymy się na współpracę z Deutsche Bahn."

Stadler dostarcza rozwiązania i usługi w zakresie sygnalizacji, które zapewniają wydajne, cyfrowe i zrównoważone funkcjonowanie kolei. Szeroki portfel rozwiązań sygnalizacyjnych obejmuje rozwiązania w zakresie: automatycznej obsługi pociągów (ATO), sterowania pociągami (ETCS, klasa B), niezawodnego wspomagania jazdy aż do jazdy bez udziału maszynisty (CBTC), a także konwencjonalną i nowoczesną technologię infrastrukturalną, w tym urządzenia zwrotnicowe (przekaźniki i elektroniczne skrzynki sygnalizacyjne).